Alla inlägg under november 2009

Av camilla - 30 november 2009 18:39

i dag har jag och barnen bakat lusse bullar, det var så roligt tyckte dom, i år vart det juh faktist inte allt för mycket mjöl för dom :-) det vart faktist gula bullar :-)

lite slank ner i magen, innan gräddning......annars har jag och barnen plockat en del uppe på övervåningen, jag har fått massa tvättat även idag, i morgon ska sara åka och bada med skolan för första gången, det tycket hon ska bli jätte kul :-)

nä nu måste jag slå in paket till adventskalendern i morgon.....hejsvejs

Av camilla - 28 november 2009 18:15

ja jag ska bara klaga idag, mår inge bra alls, har varit vaken seh halv fyra i morse kan man säga, då vaknade isak och nils, nils fick sin flaska med saft och isak som vanligt höll sej vaken i flera timmar, vaggade, höll hand och allt som finns, halv sex sov han igen....när jag precis hade somnat så vaknade emelie....sen vaknade alla barnen kl sju.....jag var helt död kan jag medela....isak fick sitta i sin säng till halv nio, gick bra emelanåt fick muta med mycket så vart inge sova där heller....har haft en sån fruktansvärd huvudvärk hela dagen, som inte vill släppa, mensvärk som jag håller på dö av, känns som jag har feber fast jag inte har det.....ursch villken jobbig dag det har varit.....hoppas så inerligt att jag får sova i natt.....jag behöver det känns det som, har varit lika nätter varje dag den här veckan, förutom natten till i går då sov han....nu vill jag bara gå och sova......hejsvejs

Av camilla - 26 november 2009 18:15

ja idag var jag uppe innan jag brukar, efter att ha försökt få isak att sova typ halva natten, alla fyra var vakna och pigga kl 5 i morse fick panik och var så lessen för dom inte ville sova alls och jag som skulle upp tidigt, kom upp och fixade dom tre stora vid frukost bordet, hade lagt fram kläder till barnen redan i går så micke skulle hitta dom, annars vet man inte vad dom får på sej riktigt :-) isak lät jag sitta kvar i sängen för maken skulle upp när jag gick för hoppningsvis, hann inte få i mej något alls förutom ett glas nyponsoppa, sen var det bara att ta sej till bussen och åka till sala, där fick jag raskt hoppa på nästa buss till västerås, var där i skolan kl nio och vi började med att leka lekar som vi hade med oss, vi skulle ha en inne och en ute lek, så idag har vi lekt 15 stycken inne lekar, alla möjliga sorter :-) jag fick hopppa över alla som man skulle springa och hoppa på men annars gick det super och var jätte kul, ena leken så skulle vi sitta i en ring och kasta en boll till valfri person, och så skulle man ställa en fråga, ingen vågade kasta till mej och sen när det bara var jag kvar så fick jag bollen och alla frågade nog i kör tror jag om jag skulle ha bebis :-) ja sa jag, då fick jag en följd fråga om när bebis skulle titta ut :-) sen vart det mycket bebis prat idag....vi distansare, vi är tre stycken, är juh inte me så mycket i skolan, vi har väl varit där en fyra gånger tror jag, så har inte kommit in i gruppen riktigt, men idag när vi lekte så kom vi in på ett helt annat sätt och hade jätte kul, sen gick vi sex stycken och åt på en kina resturang till lunch shit va gott det var, det var buffe så man fick äta och äta och äta, men klarade inte mera än en gång jag :-)

sen skulle vi då göra skokartongen, det var inte det enklaste vill jag säga....men det gick till slut och så efter man hade pratat om den så fick man gå, så jag gick ner på centrum och köpte lite smått till barnen på BR leksaker, sen åkt ejag bussen hem och pussade på barnen en stund innan det var dax för sängen....


hoppas på att få sova bättre i natt nu.... är helt slut.....



hejsvejs

Av camilla - 24 november 2009 19:56

  

dom fina byxorna fick jag hem idag :-) 

Av camilla - 24 november 2009 19:49

i v 28 tror jag hon sa nu, var juh hos min BM i går jag och emelie, vi fick höra på hjärtat *myser*

ja eftersom nils iallfall vägde över 5 kilo så ska det ske en glykosbelastning även denna gång, ursch har så svårt att få ner drycken man ska dricka ett glas och man har en timme på sej att få ner det, sista spyr man nästan, hua....sen får vi se då, det ska tydligen börjas med något nytt och jag sa okej till en undersökning, ska bli intressant, ja beroende på vad belasningen visar :-)

sen hade läkaren sagt att det ska bli ett tillväxt kontroll i v 36 ca, men lite beroende på glykosen......vi vet juh inte vad det är för en som ligger där inne, pojke eller flicka.. jag vill veta juh :-) maken tror en pojke till och jag tror faktist på en tjej jag.

ja idag har vi gått 19 plus 1 dag :-) bebis  har böjrat sparka på dagarna oxå nu, så mysigt är det då :-)



maken är iväg och hämtar grisar, ja han är lycklig :-) han tycke rdet är tomt där ute nu :-)


hejsvejs

Av camilla - 23 november 2009 23:33

nej ursch nu ska jag gå och sova, är så trött, var länge sen man var uppe så här sent, men så är det juh gladiator på tven....natti natti

Av camilla - 22 november 2009 22:21

det går sakta men säkert framåt, en vecka till så har vi kommit halvägs *yippi *

men just nu är det bara pest och pina att vara gravid, ska in på en extra koll i morgon för har så ont så ont.....blir värre och värre för vajre dag som går.....

den lyckliga stunden med magen är på kvällarna nu för bebis har börjat sparka :-) ja jag har juh moderkakan i framvägg, har haft det på alla och inte kännt några av mina barn innan v 18, men nu är det så mysigt.....


i går hade vi kalas för isak, guuuud va kul det var, hela släkten var här, ja inte ella hon kunde inte komma för hon och barnen fick inte plats i någon bil, men hennes äldsta kom med morfar, barnen här hemma mös och hade super kul när dom lekte med kusinerna, ursch vi ses alldeles för sällan.....



nä nu ska jag gå tillbax till soffan och tafsa på maken......en och annan puss hoppas man juh på :-)


hejsvejs

Av camilla - 20 november 2009 19:14

ja jag och isak och emelie var på willys och handlade, jag hade lista och allt men mötte en bekant och vi pratade och pratade hela affären igenom nästan jag vet juh liksom vad vi ska ha för det är ungefär samma och jag kommer ihåg vad jag skrev på listan (inte om man frågar min man :-) ) men iallfall så skulle vi juh baka en del idag och skulle ha en del till smörgåstårtan som jag ska göra i moron till kalaset, jag har glömt helften av alla saker :-) först ketshup, vi åt hamburgare idag, och en mass annat, och kakao som jag skulle ha... hahahahahahahah ja tossigt det vart :-)


men idag har vi julpyntat jag och barnen, och dom myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyser som mej :-) så nu har vi lite julfint......guuuuuuuuuuuuuuuuuuud va jag längtar....


i morgon ska vi ha kalas och kusiner och mormor och morfar kommer...ska bli så kul....



nu har jag inte tid


hejsvejs

Ovido - Quiz & Flashcards