Alla inlägg under oktober 2009

Av camilla - 31 oktober 2009 20:52

ja och attans va kul det var....först msåte jag juh berätta att vi fick ta in våra får i går förmiddag, vargen gick utanför våran fårhage, vi ville juh inte riskera att dom blev rivna till kvällen/natten så nu går dom i boxen inne i lagårn´ja så nu får jag ta hand om dom mina en studn igen och attnas vad bra jag mår av det, är så otoligt roligt....dom ska självklart ut så fort det inte finns en varg som kan ta död på dom, men jag kommer sakna dom så någe otrolig där inne sen, jag kan juh inte köra traktorn och har juh ingen möjlighet att komma med varken mat eller vatten till dom när dom är ute och dom går alldeles för långt bort, nu kommer jag inte äns halvägs med vagnen längre :( känns jätte tråkigt tycker jag, men nu får jag iallfall ta hand om dom en stund igen........vargen har tydligen blitt påkörd av en bil men stack från platsen, så nu är den väl ännu farligare än förut.....


jag och nisse skrämde daniel och emelie idag, vi målade oss stora svarta ögon fick vi och så helt vita i ansiktet, sen fick nisse målade sår i både ansikte och på armar och ben riktigt läskiga vart vi, sen satt vi med stängd dörr ut till köket och väntade på att dom andra skulle komma hem, när dom kom hem så öpnade vi och buuade, hahahahahahaha ni skulle sätt minerna hahahahah helsköna var dom, sen vart vi lika alla fyra, ja pappa var tråkigt och ville inte alls var amed, sen var vi ute och lekte en lång stund, efteråt fick daniel och emelie en varsin mask med handskar, daniels var typ som skelett eller något  och emelie vart en katt me handskar och dom tyckte dom vart super coola, nils fick ta mina djävuls horn.....sen har vi fikat och ätit godis och spökat och ritat och ja bara haft jätte kul......


nä nu har jag så jävla ont i  bebis magen, vart efter alla dom fyra kärror ved jag körde in idag, vet inte vad jag gjorde, men har ås förbannat ont.....


hejsvejs

Av camilla - 29 oktober 2009 20:21

  

en viltgul och en viltfärgad

  

viltblå

  

ja en vanlig godisskål för mej och micke :-)

  

stora gungan som barnen gunagde när vi var i stora lekparken i sala

  

ja e man hungrig så e man :-)


så det var lite bilder.....nu ska jag titta på tv och vänta på att kära maken kommer hem


hej svejs 

Av camilla - 27 oktober 2009 22:03

ja barnen har juh lov den här veckan från skolan och eftersom två av dom andra är fyra år så går dom juh 15 timmar gratis på dagis, då går dom eftr hur skolorna går och är då lediga som dom, nils hade vi fått ha som vanligt men jag tyckte det skulle vara konstigt att lämna bort honom själv så ha är hemma han me, det blir mcyket pyssel för mej och barnen, vi leker kurragömma, målar med vatten färg, vi gjorde fotavtryck och jag tror nog det vart fotavtryck i hela köket efter fyra stora, isak höll jag juh i hela tiden så det var bara att tvätta av efter, men dom större var lite snabbare än mej :-) men kul hade vi, ja vi har pysslat en hel del.

idag fick jag ett barn blir till, en bok som jag har velat haft i åratal,den har jag haft med mej i hela mitt liv kan man säga, min mamma har juh den allra första utgåvan som hon fick när hon var 12 år, sen har hon någon utgåva till  och dom har tittats i mycket under åren man bodde hemma.

malin köpte förra årets tror jag det var, och nu köpte jag den nyaste, så otroligt fina bilder, jag och dom fyra stora barnen satt och kollade och hade en mysstund och pratade bebisar och när våran ska titta ut, jag visade hur våran såg ut nu och det var jätte intressant tyckte dom, frågade vad dom tror det blir och tjejerna tror en tjej och pojkarna en pojke så klart ;-) det är så jätte kul att ha lite större barn som förstår det här med att magen växer och att det ska titta ut en liten syster eller bror.. nästa vecka ska jag på ultra ljud läääääääääääääängtar.....


ja sen såg vi spår idag efter en jätte älg alldeles utanför trappen på huset här idag, vi var ute jag barnen, pappa och geten albin, även kissen molly var me.....spåren är väl en sisådär 1,5 meter bara från huset och är jätte stora och ja shit alltså, vi har juh varg här som springer runt och dödar hundar, två hudar har blitt offer och så är den lite närgången mot barn, det ska inte göras något åt vargen och jag känner lite sorg över det för jag vågar inte släppa ut barnen själva....vet inte hur man ska göra riktigt....känns jätte jobbigt faktist.

varför inte bara skicka upp den i himlen för?!?!?!


ja i morgon ska jag ta bussen in med dom tre stora barnen till sala, sen ska jag ta emot isak och nils som får åka med pappa in till sala när han ska iväg och kolla bilen, sen ska jag och alla barnen gå en sväng i sala och kolla spöksaker, vi ska juh ha en liten spökfest här hemma på lördag och då måste man juh ha det, sen ska vi gå till stora lekparken och leka lite innan vi åker hem tror jag.

ja det ska juh bli spännande ;-)


nä nu ska jag tafsa på maken lite och kramas massor


hejsvejs



Av camilla - 24 oktober 2009 08:38

ja nu har vi ätit frukost jag och barnen, det vart gröt idag, maken har inte kommit upp än och dröjer nog än...idag ska jag städa är det tänkt, barnen är där uppe nu en stund och leker, isak springer runt här i tv rummet och hittar på allt han kan :-)


vi skulle väl på marknad idag oxå men det regnar juh, ja vi får se hur vi gör.....


hejsvejs

Av camilla - 23 oktober 2009 22:31

har suttit från 20- nu ca 22.30 och gjort ett prov, hoppas på och det tror jag att det gick bra......


idag skulle jag ha haft en städ dag från början men så vart det ändrat, städar juh jämt så vi bestämde oss för att tapetsera i daniels rum så jag tömde det rummet och så skulle vi böjra, men då ringde makens bror och sa att han skulle komma med ett lass grus, jag har aldrig tapetserat förut så ville inte göra det själv, vi bestämde för att göra det i morgon lördag, så jag har pysslat med barnen istället, vi klippte i vikta papper så deet vart som fina dukar som jag satte på köksfönstret, börjar bli fullt där nu me deras saker vill jag lova, sen gjorde jag en loppa som jag skrev massa saker i som dom skulle göra, dom tyckte det inte var så jätte kul, dom är lite små för sånt:-) men dom fick en varsin loppa som var en loppa i fem minuter ca ;-) sen bakade vi kakor.......nu ikväll har jag som sagt suttit framför datan och gjort prov....


i morgon ska vi på marknad och in på willys för dom har as billigt godis där som maken bara msåte ha :-)


såg något super läskigt på tven idag... det var ett foster som var i 24 veckan tror jag de var och den hade en jätte tumör, den var större än bebisen...men dom gjorde en operation medans fostret låg i magen, eller det är juh fel att säga oxå, för dom gjorde ett jätte snitt på magen på mamman och sen lyfte dom ur livmodern på utsidan och sen gjorde dom ett snitt i det och lyfte ur halva fostret utanpå det, sen gjorde dom ingreppet, sen lag dom tillbax bebisen och sydde igen och så fick mamman vara sängliggande och inte röra sej, dom trodde att bebisen skulle inte klara sej men låg kvar till v 34 coh hon kom sen ut och var frisk och kry och villken söt bebis det var sen då....tänk vad man kan göra liksom....hel läskigt fast jätte bra....



hej svejs

Av camilla - 21 oktober 2009 19:48

det gick super, han fick kolla hörseln, synen, rita, gå balansgång,träda på pärlor på ett snöre, mätas och vägas, allt gick super och han tyckte det var kul.

efteråt så gick vi längs ån han och jag och tittade på änder, sen såg vi en ruths kana (vattenfall i ån) som daniel nog trodde att fåglarna åkte ner på, tur han inte ville prova :-)

vi gick och fikade, vi valde en smarrig kladdkaka och så drack vi ett glas cola i var, vi åkte hiss som man såg igenom och rulltrappa ner.

daniel fick välja en leksak så det vart en liten skatbord i miniatyr som man kunde byta däck på och greja, köpte en liten traktor, emelie fick en liten kramhäst som låter när man trycker på den och sara fick en häst med en gubbe och staket som man kunde ställa upp, sen gick vi förbi massa haloween saker, det hängde bla massa tatueringar där , daniels tittade på dom och så sa han titta villka snygga :-) lät bara för sött så  han fick en och så tog jag fyra till så dom här hemma fick en varsin, så nu har dom stora vill jag lova tatueringar på magen :-) och gissa om dom tycker dom är snygga.....medans vi var borta så var pappa hemma med dom andra och bakade bullar faktist :-) provade en när vi kom hem och super goda var dom.


ja vi har juh en varg här hemma oxå som jagar menniskor, ja jätte läskit är det så barnen får inte vara ute själva nu på ett tag tills vargen är uppe i himlen,den rev en jakt hund mitt under jakten i måndags förra veckan...så nu är jägarna ute och letar varg.

känns jätte läskit......så nu blir det till att följa med sara och hennes kompis här intill och vänta på bussen på morgonen.


ja och dom fyra nya kaninungarna har krypit ur boet, så attans söta är dom, det är juh gotlandskanin/belgisk jätte det och shit va stora dom är :-) dom andra är så gamla att dom fått flytta från mamma till en egen bur, så dom ska säljas om en vecka ca.


magen växer och växer, nu är det inte långt kvar till ultra, läääääängtar.


nästa vecka är det juh halloween oxå, får se vad vi hittar på för skoj.


nu är det bonde söker fru, så nu har jag inte tid att sitta här mera.


hejsvejs


älskar min älskade man :-) puss på dej

Av camilla - 18 oktober 2009 21:08

ja just nu sitter jag och pluggar, har lite mycket att göra men det går jätte bra.

är riktigt kul.

inte nu i veckan men veckan efter har vi en ny kurs start och då ska jag innfinna mej i skolan för en dag, är alltid lika spännande om jag inte minns helt fel så skulle vi bygga en låda av papp och ha lekar ?! :-)


nä allt för idag.


hej svejs



Av camilla - 18 oktober 2009 21:08

ja just nu sitter jag och pluggar, har lite mycket att göra men det går jätte bra.

är riktigt kul.

inte nu i veckan men veckan efter har vi en ny kurs start och då ska jag innfinna mej i skolan för en dag, är alltid lika spännande om jag inte minns helt fel så skulle vi bygga en låda av papp och ha lekar ?! :-)


nä allt för idag.


hej svejs



Ovido - Quiz & Flashcards