Alla inlägg under maj 2009

Av camilla - 31 maj 2009 11:08

och jag vill gratta min älskade mamma.

älskar dej du e bäst.

ha en underbar dag, vi får ta tårtan en annan dag:-)


kram

Av camilla - 30 maj 2009 19:52

idag städade jag en stund på förmiddagen, vi åt lunch ute men det var inte lätt kan jag säga, alldeles för mycket getingar, hua.....sen i eftermiddag har vi varit en sväng i tärnsjö för att tvåtta lite, nä vi har juh inte fixat tvättmaskin här än.

micke rev badrummet i lilla huset nu i kväll det ska juh göras om och dom ska flytta in om två veckor juh.

vi har ätit eget rökt kött var mumsigt vill jag lova.

ska strax lägga barn dom som e hemma, i morgon får vi hem dom andra två så familjen blir komplett.....

natti

Av camilla - 29 maj 2009 20:56

idag har jag varit i västerås nästan hela dagen.

var inge kul alls måste jag säga.

skulle vilja vara kille så man bara kan lägga allt bakom sej och glömma såå lätt.

för det är ni bäst på!!


sara har åkt till elvis för helgen, får se vad vi hittar på men blir nog bara en lungn helg skulle jag gissa.


isak vaknade halv fyra idag, när han inte hade somnat ordentligt kl ca halv 5 så förstod jag att det inte var någon mening alls att äns försöka eftesom vi skulle upp halv sex.

så kl fem gick jag och isak upp, jag fixade frukost och väckte dom andra barnen och vi åt frukost.

sen fick jag på dom sina kläder efter en del tjatande och vi kom iväg, emelie hade inte äns tid att kissa i morse för hon skulle vara me katterna så vi fick stanna på vägen och det kom massor:-)


sen åkte dom me pappa och köpte en rök som pappa är nere i källaren just nu och provar.


själv har jag lagt barnen, isak vaknar gansak ofta och är lessen, han har ont i magen sackarn.

själv är jag så trött så trött, måste föröka sova lite känns det som.

hejsvejs

Av camilla - 28 maj 2009 17:27

idag har det bara regnat hela dagen, har försökt plocka men är så fruktansvärt nervös......så har inte hunnit klart.

nils och isak är sjuka, dom är så förskylda, grönt äckligt snor......


ja igår fick vi juh hem våra två katter, en tvåårig hankatt och en tös på bara några veckor.

så söta,barnen har lite svårt att låta bli men nu har dom gömt sej så nu hittar dom dom inte så nu sover dom, den stora har visserligen inte varit framme alls så länge vi är vakna än, men det kommer dte me.

har sålt eller jag har iallfall fått tingnings avgift på två kaninhonor, som ska hämtas om några vekcor oxå.

ursch va tiden går.


ska äventuellt låna en shettis i sommar av min farbror.

ska bli super skoj :-)


hejsvejs

Av camilla - 26 maj 2009 22:24

kl halv fyra ca landade vi på arlanda i morse, har väl aldrig varti så glad över att få komma hem tror jag.

jag är absolut ingen flygplans person och om jag får stå över så åker jag int igen, shit villket skit det där me att flyga.

vi hade jätte trevligt där nere, och det var super fint.

liiiiite för varmt var det.

själv så fick jag hemlängtan redan INNAN vi lämnat arlanda och sverige.

längtade efter mian barn, isak och nils är svårast, dom andra är juh så stora så dom klarar sej, men mina bebisar.

ringde hem ett par gånger.

har köpt så mycket presenter till barnen.

ska bli så kul att få ge det sen på söndag när dom ska få det.

längtade efter mina kaniner och får och undrade hur dom hade det.

shit va dom har vuxit på sej bebbarna.


i morgon ska vi hämta hem 4 av fem barn, gissa om jag längtar efter att få krama och pussa bebis.


ska hämta hem våra två nya familje medlemmar i morgon hos syster yster oxå.


sen ska jag göra något som jag vet jag kommer ångra för hela mitt liv.

*mitt hjärta blöder*



nä nu ska jag gå och sova är så trött så trött.


hej svejs

Av camilla - 12 maj 2009 20:17

hela veckan lång, på lördag ska juh några som är intresserade av färmansbo komma och titta där, så nu msåte vi få det klart.

ska vara där hela dagen i morgon och städa städa städa, phu och hujeda mej.....sen MÅSTE jag klippa mina får innan måndag, hur jag ska hinna det vet jag inte än.

vi får hem fårstängsel på torsdag är det sagt men me min otur kommer det väl inte så det blir ingen hage och fåren MÅSTE ut innan söndag helst så dom får gå ute nån dag innan vi drar jag och maken.

har stängt in min leo nu, ja en kanin alltså, han har juh skuttat runt som han vill här hemma i ladugårn´har kommit både ut och in, men sen började han bli för hemtam ute och gick iväg lite väl långt så det vart en camilla gjord bur av en gammal spjälsäng, emelies gamla faktist, han vart skiiiiiit sur och böjrade gnaga på gallret men han är instängd än:-)

min blåa zobel fick juh fem ungar för 3 dagar sen, tror det är blåa och blåa zoblar,då är det min blåa som e pappa.

dom andra 7 växer så det knakar, dom har öppnat ögonen nu ett par stycken.

sen har jag min sista hona som håller på och boar idag, hon är inte tjock alls så blir nog bara 2 stycken skulle jag gissa på.

det var alla honor det så mera i år blir det inte......tror jag:-)

(bilder kommer)


på torsdag ska sara iväg me dagis och vara borta till kvart över två, dom skulle på utflyckt hon lääääängtar.


idag har jag varit så trött så trött.

sov faktist en stund på soffan när barnen och micke tittade på bompa.

gick 8 kilometer, böjrade dagen me att gå till distriktan me sara och byta på fingret, det ser jätte bra ut nu.

sen gick jag hem och fick i isak lite gröt, sen gick vi igen tillbax till dagis och hämtade barnen och gick hem.

lite regn kom det på oss men inget som var så mycket som tur var.


på måndag åker vi:-)

ska bli sååååå skönt faktist, gud va jag ska slappa och bara ta det lungt i en HEL vecka.

gud så skönt det ska bli.


ja jo just det det här me bilder.

jag har inga kvar här att sätta in, måste beställa loch så så det tar kanske tills efter semestern för jag har inte tid just nu.


hejssvejst



Av camilla - 10 maj 2009 15:29

söndag idag, villket inebär att det är 8 elle r7 dagar kvar till vi far:-)


fick 5 nya bebisar här idag så nu har jag 12 kaninungar här hemma.

7 stycken är juh 10 dagar idag så ska kolla om dom har öppnat ögonen.

har en hona till nu som boar för fullt.

lagom till sommar här nu:-)


ja emms du ska få en bild på lilla leon :-) min lilla gullegris för tillfället:-)


idag fick micke upp gungställningen, så nu gungas det för fullt:-)


hejhej

Av camilla - 9 maj 2009 19:48

oj ja dagarna går så fort så fort....idag har vi satt stolp, hagen till fåren som ska ut INNAN vi åker iväg är det tänkt.

jag gick före me spättet och gjorde hål, shit va ont jag fick i armen, känndes vill jag säga, nu gör det ont när jag typ lyfter ett glas eller någe, typ ilar i hela armen, men det gick bra ändå, grannarna kom och tog över sen.

vi har grillat och shit va gott det var, du är en riktig mäster kock älskling:-)


ja Ella om jag ska föjla me till åland eller inte, jo,ja, kanske,ska diskutera lite me karln här hemma.

är juh rätt nära efter vi har kommit hem från resan, men inte helt omöjligt.


barnen har lagt sej för att sova så nu är det lungt en stund.


ska titta på Robinsson och äta bullar och kakor me maken.


jo för den som hörde att barnens tält blåste bort så hittade vi det idag när vi var långt bort och fixade me stolpen, det står på grannens tomt:-) så ska knalla över och hämta det sen, ja inte idag men sen:-)


hejhej

Ovido - Quiz & Flashcards