Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

jobba jobba jobba....

Av camilla - 12 maj 2009 20:17

hela veckan lång, på lördag ska juh några som är intresserade av färmansbo komma och titta där, så nu msåte vi få det klart.

ska vara där hela dagen i morgon och städa städa städa, phu och hujeda mej.....sen MÅSTE jag klippa mina får innan måndag, hur jag ska hinna det vet jag inte än.

vi får hem fårstängsel på torsdag är det sagt men me min otur kommer det väl inte så det blir ingen hage och fåren MÅSTE ut innan söndag helst så dom får gå ute nån dag innan vi drar jag och maken.

har stängt in min leo nu, ja en kanin alltså, han har juh skuttat runt som han vill här hemma i ladugårn´har kommit både ut och in, men sen började han bli för hemtam ute och gick iväg lite väl långt så det vart en camilla gjord bur av en gammal spjälsäng, emelies gamla faktist, han vart skiiiiiit sur och böjrade gnaga på gallret men han är instängd än:-)

min blåa zobel fick juh fem ungar för 3 dagar sen, tror det är blåa och blåa zoblar,då är det min blåa som e pappa.

dom andra 7 växer så det knakar, dom har öppnat ögonen nu ett par stycken.

sen har jag min sista hona som håller på och boar idag, hon är inte tjock alls så blir nog bara 2 stycken skulle jag gissa på.

det var alla honor det så mera i år blir det inte......tror jag:-)

(bilder kommer)


på torsdag ska sara iväg me dagis och vara borta till kvart över två, dom skulle på utflyckt hon lääääängtar.


idag har jag varit så trött så trött.

sov faktist en stund på soffan när barnen och micke tittade på bompa.

gick 8 kilometer, böjrade dagen me att gå till distriktan me sara och byta på fingret, det ser jätte bra ut nu.

sen gick jag hem och fick i isak lite gröt, sen gick vi igen tillbax till dagis och hämtade barnen och gick hem.

lite regn kom det på oss men inget som var så mycket som tur var.


på måndag åker vi:-)

ska bli sååååå skönt faktist, gud va jag ska slappa och bara ta det lungt i en HEL vecka.

gud så skönt det ska bli.


ja jo just det det här me bilder.

jag har inga kvar här att sätta in, måste beställa loch så så det tar kanske tills efter semestern för jag har inte tid just nu.


hejssvejst



 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

12 maj 2009 20:59

Hoppas ni hinner med allt det känns som det är mycket på schemat. Jag kan tänka mig att det är nedräkning på gång:)
Sköt om er. kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 14 december 2010 19:28

inte många dagar kvar nu   TILL JULAFTON.....lääääängtar så innivassen mycket..i går hade barnen lucia firande i skolan, super fina var dom barnen och jätte dukiga, fyra barn hade jag i två olika lucia tåg,tur dom inte var samtidigt....har skaffat me...

Av camilla - 5 december 2010 11:06

känner inte för att göra någe alls fast jag har massor att göra....ska grädda pannkakor strax..sen då till frågan om isak ska sova eller itne idag, nu sov han juh inte i går så han kanske skulle sova en timme idag för annars blir han nog för trött, t...

Av camilla - 5 december 2010 05:19

ja så kallt kan det inte vara ute nu...är juh tilloch med skönt inne  jag har så fruktansvärt ont i ryggen så kan inte sova, var tvungen att gå upp och sträcka lite på mej....skit jobbigt är det.....   söndag idag, det går så fort inte många daga...

Av camilla - 3 december 2010 20:35

ja sitter i soffan och tittar idol med maken...heja olle heja olle heja olle......ollleeeee, olleeeeee   ja jag hejjar juh på olle   hejsvejs ...

Av camilla - 3 december 2010 08:00

värkar som att det har kommit mera snö i natt....vi är väla uppe i -25 grader eller någe här fortfarande...hua nu vill vi ha lite mildare nån dag tack!! sara ska strax iväg till skolan, dagis barnen har en ledig dag idag, det har dom alltid på fred...

Ovido - Quiz & Flashcards