Alla inlägg under september 2009

Av camilla - 28 september 2009 20:36

dvärjvädur svart/vit japan tecknad, super fin en hona som är född i maj.

skulle troligen vara me bebisar men själv tror jag det inte, skulle ha snart i sådant fall men känner inget alls och hon är inte rund alls, men vi får se.

hon är i villket fall super fin.


i morse fick jag böjra me att bygga en bur åt den tösen, namnförslag vill jag ha på henne tack :-) för jag hade juh soppat henne inne hos min jätte hane men eftersom hon eventuellt skulle ha bebbar så måste hon juh gå själv, ja det var inget jag hade fått reda på förens efter jag fick hem henne.

men men.......

ja så det böjrade jag me sen har jag fixat foder atomater till dom kaniner som går i hagar, jag tog makens grisfoder atomater för han ska inte ha dom så dom funkar kanon.

sen var vi ute och lekte lite och jag har plockat lite,fast det syns aldrig, sen har jag plockat bort lite trasigt porslin i skåpet, fick en jätte fin servis av ett par gamla bekanta som jag ska försöka hitta resten som saknas på till, var super fin, snäll du farmor som tänker på mej :-)

sen åt vi middag, det vart kyckling och potatis med sås och grönsaker, jsut nu håller jag på med att baka bullar, ska stoppa in första plåten snart i ungnen.


i morgon så kommer barnens dagis hit och hälsar på, dom ska titta på alla djuren och vi ska bjuda på saft och bulle, micke har gjort en bänk dom ska sitta på och så ska vi ställa upp vårat party tält me bord under där vi ska ställa fika på....ska bli super kul.


isak kom på hur man kommer upp i våran säng idag, ja så klart hann jag inte med sista gången så han åkte me huvudet före ner i golvet, stackars min lilla :-(

men super lycklig för att komma upp kan jag medela.......


ikväll kommer matakuten igång igen, det tycker jag är jätte bra.

så det ska jag titta på, just nu är det idol.


nä nu har jag inte tid med det här längre


hejsvesj

Av camilla - 26 september 2009 19:08

jag och barnen.

micke var juh på marknad han, i morgon är det min tur.

vi upptäkte idag att bebbarna har öppnat ögonen :-) super söta, tog kort men msåte föra in dom i andra datan och fixa det därifrån för att få hit dom så blir inte idag.....det är fyra viltgula (en mupp som kommer dö) tre viltfärgade och en viltblå :) så super söta.....nu sover alla barnen och det är så tyst, jag har gjort chokladpudding till mej och maken som vi ska smaska på senare :-)

ja på torsdag ska vi juh stå på rimbo markand ska bli så as kul....hoppas på att få träffa en massa gamla bekanta.....sen ska vi sova från onsdagen hos antingen ella eller mamma, vi får se hur det blir :-)


hejsvejs

Av camilla - 25 september 2009 20:30

och guuuuud va mysigt det var Skrattande



idag när vi satt och åt middag så säger sara så här - idag lekte vi en lek i skolan,

-jasså vad var det för någe frågade jag .

- jo pojkarna skulle jaga oss och försöka pussa oss, gissa om jag tappade hakan Skrattande  min tös blir jagad av pojkar Skrattande 


ja nä nu får jag inte blogga längre måste skala räkor till mackan.....hejsvejs

Av camilla - 24 september 2009 19:27

ja idag var vi inne i sala jag och maken och storhandlade, det blir juh en del vi ska ha varje gång :-)

själv tycker jag det är skitkul medans micke går och muttrar, ja tills vi kommer till godiset för det är hans avdelning :-) och glassen.......


vi har orndat i lekstugan jag och barnen litegranna, vi har satt in fyra sycken stolar som dom fick här för ett tag sen och skulle ha en varsin i sitt rum men dom har inte förstått det riktig än, för anntingen står alla staplade i daniels rum eller så i saras....så nu har dom bord och stolar i lekstugan istället och det uppskattas :-)


på lördag kommer nog morfar och hälsar på, ska bli jätte kul, han ska se griskultingarna:-) ja och träffa oss försråss......


slog på stort idag och köpte lite godis till molly, våran katt, hon vart super glad :-)


i morse efter att micke kört barnen till dagis så satt vi här inne i köket och pratade lite om ja lite allt möjligt, isak hade krypit ut till stora rummet och hade så kul där han pratade och skrattade så vi lät honom hållas, sen så tänkte jag att jag msåte gå ut och titta vad han gör som är så kul, när jag kommer in i stora rummet så ser jag isak stå i SOFFAN me telefonen i högsta hugg vid kanten och tittar ut genom fönstet, shit trodde hjärtat skulle hoppa ur mej....han hade nog klättrat upp på sin gåbil och sen upp i soffan men gissa om han var överlycklig :-) ja jag säger då det hihihihi


den 6 november har vi fått tid för ultra ljud, känns som en evighet dit.....men men.....


ja nä nu är det slutbloggat för idag


hejsvejs

Av camilla - 21 september 2009 21:10

ja nu helt plötsligt så skulle jag väcka honom när jag gick i mors....hallååååå förstår mej inte på min karl.

ja nä men det var väl mitt fel då att det vart mycket idag för honom!!!

FÖRLÅT ÄLSKLING SÅ MYCKET DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


själv så fick jag springa dom sista meterna i morse, bussen kom innan jag var framme nästan, hua villken panik det vart.

var i skolan kl halv nio träffade lite kompisar som man faktist fått där borta :-) jätte trevligt.

vi började nya kusen förskola,skola och fritidshem, super kul ska det bli.

vi ska ut på fältstudier oxå är lite närvös över det men det ska nog gå bra.

var nere på västerås busstation kl 12 och bussen gick 13:05 suck tänkte jag tar jag den så hinner jag juh inte med halv två bussen från sala och hem utan måste vänta till kvart i fyra....känndes som att det var alldeles för lång tid.

gick och kollade tågen, åker inte det alls någe och vet knappt hur man gör så var jätte närvös.,började med att det var 14 kr billigare än bussen, tåget skulle gå 12:27 sen var jag i sala 12:50 alltås redan innan bussen äns gick från västerås till sala....så hann med bussen som gick från sala och hem till möklinta kl halv två, känndes jätte bra...var super trött när jag kom hem.


nu har jag ätit järntabletter vet int ehur länge och känns inget alls att jag tar dom, måste kolla efter något annat oxå.


i morgon ska jag fotografera bebbarna där ute :-)


sska gå och tafsa på maken nu


hejsvejs

Av camilla - 21 september 2009 05:33

ja här är man upp före tuppen :-) bussen går om ca en halvtimme, ska juh till skolan idag i västerås.

börjar kl nio så måste ta bussen som går strax efter sex här hemmifrån för att hinna,just nu är jag inget trött men kommer väl ikväll då man absolut inte är van att gå upp så här tidigt.

ska vara i skolan från 9-12 sen vet jag inte alls när jag kommer hem, bussarna brukar inte passa in med varandra tyvärr.

blir kanske tåg från västerås till sala vi får se.

nä nu har jag inte tid att sitta här längre.


hejsvejs

Av camilla - 20 september 2009 16:15

i går gick vi upp ganska tidigt,eller det vart tidigt för micke, för oss andra vart det normalt :-)

vi skulle åka till gun och svenne, det är mickes moster och hennes man, hur trevligt som helst, jag har juh träffat do men gång innan så det var inte helt nytt, fick även träffa deras dotter med familj, emelie och deras dotter hittade varandra ganska snabbt, dom var så söta så:-)

barnen hoppade studsmatta, åkte lekbilar, klippte gräset, lekte i en lekstuga och hade så super kul.

vi gick promenad och tittade på massa saker, var så super kul.

isak fick en hoppgunga som vi ska sätta upp :-)

vi åt god mat och jätte god äppelkaka.

super trevligt var det!

barnen gick och letade efter björnar men såg inga :-) tur det säger jag hihihi


vi hade juh kört på en bult, vi såg det på vägen upp när vi var i avesta, men vi chansade att åka, sen vart det så sent när vi skulle hem så vi chansade då oxå att åka, vi kom hem oskadda :-)

barnen somnade ganska fort och sov hela vägen sen var dom in och kissade och fortsatte sova i sina sänga.


ja nä nu måste jag ta isak, han ska sova middag är det tänkt men vill sej inte riktigt.


har lamm i ungen så det blir det idag till middag.


hejsvejs

Av camilla - 18 september 2009 19:46

ja vi hittade lite ett och annat på marknaden,nu sover barnen och vi sitter här och vräker i oss godis jag och maken, vi köpte kokosbolllar 4 aksar för 100kr sen köpte jag en massa nougat, och micke hittade brända mandlar och sånna där rosa mandlar....sen hade jag en massa ´chips och dipp kvar sen i går, och en stor cola vart det till att sköja ner med.

i morgon ska barnen få en varisn tia att stoppa i sin burk, dom sparar pengar så dom kan köpa en leksak, daniel skulle ha en bil tror jag och nils en traktor, emelie köper sej nog en docka och sara vill ha en dockvag,.....ska bli kul att handla med dom då när dom sparat själva, och dom tycker det är super kul.


har varit uppe och tittat till bebbarna och dom är så fina, men vet faktist inte rikgit vad det blir för färger....trodde det skulle bli blå men vet inte, tror det blir viltgula fyra stycken, och viltblå men dom är svarta än så länge så vi får se.

men ursöta är dom:-)


hejsvejs

Ovido - Quiz & Flashcards