Alla inlägg under september 2009

Av camilla - 11 september 2009 16:37

varför är man så feg att man inte vågar stå för vad man komenterar?

sånt blir jag så sur på!!

trodde mej veta fort vem det var men sen så har man tänkt fram och tillbax att det kanske inte är så utan har en annan nu som jag tror det är, men samtidigt så varför i helvete ska hon komentera om det??

ja hel konstigt iallfall, men inget som biter på mej.


ja i morgon ska jag och alla fem barnen åka till mormor :-) ska bli super skoj, blir dock extremt tidigt.


hejsvejs

Av camilla - 10 september 2009 21:12

 


 

här kommer det som vart i tidningen :-)

och så lilla magen tagen idag :-) 

Av camilla - 10 september 2009 17:48

ja jag msåte nog säga att jag inte alls tycker om den nya bloggen.

hittar inget alls tycker jag.....men men man lär sej väl den här oxå.

ja det är mycket att göra, har inte tid eller ork längre att sitta och blogga.

idag har ändå varit en ganska lungn dag, barnen var i skolan och sen så har dom varit hos grannen hela eftermiddagen.

jag gjorde lammgryta med potatis vart riktigt gott, tanken var att det skulle bli chokladpudding som efterrätt idag men det var alldeles för myckte sura miner vid matbordet så det blidde inget alls.

på lördag ska jag ta bussen med alla fem barnen ensam och åka till mormor, ska bli intressant:-) vi längtar, ska träffa efterlängtade kusiner och mostrar oxå så det kommer bli super kul, är alldeles för sällan vi träffas.

micke är ute och röjer på tomten....han är så dukig så min karl och vad jag älskar honom :-)

snart har vi varit tillsammans i tre år :-) inte illa vad tiden går fort när man har roligt :-)

magen växer och växer, ska bli kul på ultra att se villken vecka man igentligen är i :-)

bilder kommer, senare idag eventuellt.

idag var vi me i västmanlands nyheter oxå, super kul.

står jätte fint om oss:-)

nä hej så länge

kram på er

Av camilla - 6 september 2009 20:39

micke åkte juh vid 12 tiden om jag inte minns helt fel, emelie vaknade hur tidigt som helst i morse, låg och var jätte lessen, så vi provade att hon skulle få komma ner me täcke och kudde i soffan, hon låg en stund men sen började hon igen, hon är lite förskyld och hostade lite, hon fick ligga en stund brövid mej, när isak vaknade sen så vart hon pigg, micke gick faktist upp idag så jag tog sovmorgon till kvart i nio, kommer inte ihåg när det hände sist och det var underbart skönt, tack älskling......


har köpt två nya får, en tacka som vi ska behålla själva.

 jätte fin var hon, nu går hon i ladugården en stund, vill att hon ska lära känna mej lite innan jag släpper ut henne till dom andra.


har juh lagt in bilder idag oxå på den här datan, tyvärr inga nya så blir inga bilder nu inte, men ni har väl varit inne på mickes blogg kära familj och tittat på griskultingarna?


ja idag har jag varit så orolig oxå, såg juh från fönstret här att andra suggan fick bebisar, ja jag såg inte det men jag gissade till mej det.

hon låg i boet och ingen annan gick komma in, sen rörde hon sej inte ur fläcken på flera timmar, och dom andra lite större kultingarna kom och tittade till henne ibland men gick snabbt därifrån, galten fick ligga inne en stund brövid henne och han jagade iväg dom andra större kultingarna oxå när dom kom då.

ja så nu ligger det 9 stycken därinne och kommer förhoppningsvis mera :-)


ja nä nu har jag inget mera att säga


hejsvejs

Av camilla - 6 september 2009 13:29

idag får vi hem  både daniel och sara igen, så hela famljen blir fulltalig.

barnen börjar bli så snoriga här och hostar lite på nätterna.

får se hur det utväcklar sej.

i morgon kommer dom vara hemma från dagis eventuellt, beroende på hur vädret är på morgonen, msåte gå me dom om dom ska komma dit, micke ska juh köara ett lamm till slakteriet så han är inte hemma.

vill inte att det ska vara för kallt när vi går i sådantfall, men är inte bestämt ännu.

just nu springer nils och jagar emelie runt huste här inne, hon kom in och slog honom och nu jagar han henne, men det vart lek till slut men ändå så slutar det alltid me tårar.

ska kanske sätta på lite musik så dom får dansa lite.

ska gå och höra om dom vill det.


hej svejs

Av camilla - 5 september 2009 22:00

ja så sa jag i telefonen när jag pratade me mamma idag, satt och pratade i telefonen och så tittar jag ut på vägen och ser en häst komma springande, ingen på eller ingen bakom, säger till mamma att jag msåte ringa upp, men så kom jag juh på att grannarna inte har en brun häst längre den har dom juh hämtat, men vad var det då för någon?

går till fönstret i hallen för jag skulle kolla efter micke, ja då står hästen nedanför våran trapp.....sen springer den ut på vallen i hög fart men saktar av och tar av mot våra grannars hästar, ringer till grannarna för att kolla om micke har kommit dit för han skulle dit och hämta kvarnen.

men han har inte det, då säger jag att ja det är inte eran men det springer en häst på tomten, tror den sprang mot era hästar sa jag, dom skulle ut och titta.

ser i fönstret att dom går och möter micke me och han följer me, sen är det en dam tor jag det var som kom och hämtade hem sin häst...grannarnas hästar har juh varit på rymmen två dagar i rad nu, och hingst fölen som dom har på 1 år vart alldeles till sej så nu går dom väl ut i natt oxå.


nä nu kan jag inte skriva mera för sitter i stora rummet och har ingen batteri kvar och ingen lång sladd så jag kan ladda heller.


ja men gå in på makens blogg och kolla på kultingarna, dom är så söta:-)

ska försöka fixa kort till den hära me.


hejssvejs

Av camilla - 5 september 2009 14:19

vid 10 tiden i morse så var vi iväg till fåren och tog in lammen i transporten och åkte me dom till Axel.

så synd me stora bagglammet tycker jag, han är så fin och så jätte tam, tycker om att bli kliad bakom örat och är så mysig, men han är juh släkt me hälften så han kan inte bli pappa till nästa lamm som kommer i vår.

men så synd, men han får det bra i himmelen, finns massa fina och snälla bagglamm att leka me där uppe gissar jag på.

det gick bra faktist, tog dom två första utan problem, trean fick vi ta herdestången eller vad det heter till men det gick fort det me, sista hade juh tagit sej ut så vart lite jagande där men det löste sej det me.

så nu har jag inga lamm kvar :( micke har tagit hem ett bagg lamm som är större än vårat största var så hoppas på betäkning,  annars har jag juh ett som jag har hittat på blocket.

isak leker under bordet, han har väl hittat lite mack rester antar jag.

nils och emelie är ute och leker och maken är på väg hem.


själv börjar jag bli lite rund om magen oxå, kan inte ha vanliga kläder lägnre nu.....ojoj märks att det är 5:an därinne:-)


isak var på väg att ställa sej utan stöd i morse mitt på golvet, jag tar efter andan och så klart vart jag intresannt då så han satte sej ner och kröp till mej :-) typiskt....ja men det händer saker vill jag lova, 10 månader den 18:e :-)


skulle ha bakat bullar idag täntke jag men hade ingen jäst, så får bli en annan dag.


har städat hallen och måste gå igenom vad barnen har för vinter kläder, såg så fina overaller på ÖB för ett jätte bra pris, men dom är väl antagligen slut.

tror att dom tre största behöver nya, nils har jag nog till.

hittade vinter skor till nils i garderoben, aldrig använda, vet inte varfö rjag inte har använt dom på barnen.

hittade nog ett par till emelie oxå.

sara fick vi ett par av grannen men tror dt var stl 30 och hon har typ 27 men dom var rätt små såg det ut som så hon ska få prova dom.

dom var super fina.

vinter vantar och mössor har vi så det räcker och blir över iallfall.

sånt som är så lätt att köpa liksom bara så där.

nä nu kom nils och emelie in och bara slänger av sej klädrena mitt på hallen som jag just har städat, ska försöka få dom att hänga upp lite och ställa ordning stövlarna


hejsvejs



Av camilla - 4 september 2009 19:15

Isak tog två steg idag helt själv bara så där:-) super kul

Ovido - Quiz & Flashcards