Alla inlägg under februari 2009

Av camilla - 27 februari 2009 16:48

idag var vi hela familjen i tärnsjö en sväng och tvättade en maskin till, maken hade juh inga byxor förutom dom som låg där borta till dopet i morgon.

ska bli så kul att träffa hela tjocka släckten igen :-)

och en sån tajming att vi har alla fem barn hemma:-)

lång bil resa dock.....


i går kväll tog vi den andra musen i fällan, så i morse tittade barnen när pappa tog bort den och daniel frågade när vi skulle äta den *umm, nog för att vi äter gårdens djur här hemma men en mus, lilla killen är knaisg han :-) men han tyckte det var en super ide´ hihi*


idag köpte jag 3:e skivan me aftonbladet me schlager låtar...villket party vi har här hemma varje torsdag, ja fredag vart det idag:-) villka minnen, idag är kom och ta mej långt härifrån me bransta city killarna me :-) ja herre gud säger jag bara vad kul vi hade mamma på festerna...typ samma tid som paragraf stystrarna malin, *ja nu vet jag juh inte om du läser min blogg men ändå:-) )

sara tyckte kom och ta mej låten var skiiiiit bra, emelie var utre i köket och sara kommer inspringande och talar om att dom sjön komoch ta mej långt häri från, då sprang dom in båda två och sjöng:-) ja dom är för härliga barnen.

 åååh mamma  i morgon är en annan dag är me oxå, villken låt.....


nä nu har jag inte tid längre

kram på er alla


Av camilla - 26 februari 2009 14:32

igår hanns det inte me något bloggande.

jag var ute och gjorde klar en bur till, så nu har jag helt plötsligt en tomm bur :-) letar kanin för fullt:-)

3 dagar kvar till första kaninbebisarna kommer:-) super spännande är det.


i går gick jag andra vändan fram till affären, villket väder vi hade, hur skönt som helst var det att gå.

gjorde mej bekant me hon i butiken oxå:-) vissade sej att hon har ett barnbarn bara något hus härifrån som är lika gammal som nils, så dom är så välkommna över att leka medelade jag:-).


idag bakade jag semlor, har inte haft tid innan.

men idag vart det.

nu är micke iväg och tar hand om grisarna lite i tärnsjö.

tvättar en maskin när han ändå är där, ja vi har juh inte fixat någon tvättmaskin hit än så det tvättas där en eller två sycken varje gång, det behövs.


ja jag säger då myndigheter, suck och stön, är så fruktansvärt trött på dom.

undrar var fan hjälpen man behöver finns......


idag har all snö från våra tak börjat lossna och ramla ner, är lite läskigt så maken har fått vara där och slå ner lite så det inte ramlar ner på barnen när odm är ute och leker.

sara och emelie gick ute själva igår utan att man frågade om dom vill gå ut, sara två gånger till och me.

i dag var det första dom ville daniel sara och emelie innan frukost nästan var att gå ut och leka i snön.


nu snöar det igen längtar efter våååååååren.


hejhej

Av camilla - 24 februari 2009 11:56

åhh jag som inte har någe jäst hemma...um..sist jag var i affären här i möklinta så fanns det juh inte där heller....kollade juh i och för sej inte om det fanns torrjäst...


igår var jag helt själv utan något barn i sala, jag träffade en tjej på vuxenutbildningen där för jag vill juh böjra plugga:-)  ska plugga till djurskötare typ på lantbruks skolan....var lite svårt att komma in.

själv hade jag juh inte allt för bra betyg....ska plugga upp matte, svenska, engelska och småföretagande till att böjra me.

och om jag får min distans beviljad så börjar jag den 2 mars.


fixade mej ett låne kort på bibblan, gissa hur länge sen det var man var där...lånade lite böcker, en till maken om svin, men han kunde juh redan allt så först fnös han nog bara åt den, men sen började han läsa och tyckte den nog var intressant för han satt och talade om massa saker :-)

 sen gick jag till coop extra för att handla, vart alldelses tungt....fick stanna typ 17 gånger innan jag kom till buss hålls platsen.

var hemma vid halv fem och då vart barnen glada :-)

sen åt vi taco....mums


idag var jag och fyra av barnen,( alla utom den allra minsta som sov inne) ute på en promenix, jag drog dom alla i pulkan, tur det var halt på vägen för pulkan drog sej själv nästan hela tiden....det bodde rävar i skogen talade emelie om, och dinosarier talade daniel om, så då gick vi på lite fortafe för dom ville vi inte möta...men dom var snälla talade han om då, ja och dom har inga tänder, inga ben och ingen svans sa emelie :-) så hon får bära dom bara.


är så skönt för nu är vattne flaskorna till kanierna inte frusna längre,såååå skönt


nä nu ska jag ut igen.

hejhej

Av camilla - 22 februari 2009 11:43

ja emma jag håller på me sånt:-)

så mira får första kortet som jag gjort till hennes dop på lördag:-)

ska böjra ikväll och det är mitt allra första kort:-)


glömde juh säga att igår när vi åkte hem från tärnsjö så sprang det TRE stycken älgar över vägen, vad fina dom är på avstånd.

var flera år sen jag såg en älg sist.

vi har juh både rådjurs spår och har spår ända upp till huset här hemma, har inte sätt ngåra än så dom kommer väl på natten:-) det är bra att veta det nu då behöver jag inte plantera några tulpaner:-) någe mera som rådjur brukar äta upp?

någon som vet?


om bara några dagar så ska det finnas blåa hermlinbebisar:-) tror jag kommer spara någon hona då jag hra mera hanar nu än honor.

känns lite jobbigt.


min kära make är iväg och hämtar hem två av barnen som varit borta.

emelie följde me hon oxå.


mamma din skit hög åt upp två semlor :-) på en kväll...hahaha ja det gjorde nog jag och micke oxå för ett tag sen:-) snygga byxor ella hade satt ut på sin blogg mams, sånna skulle du juh ha :-) tror min mamma inte vet riktigt att hon snart blir 50 *kliar mej i huvudet* nån kanske skulle tala om det för henne?! *asg*


hejhej

Av camilla - 21 februari 2009 19:08

igår var jag och sara i sala hela dagen och shoppade.

sen mötte saras pappa upp och hämtade, när jag kom hem så ringde sara och talade om att hon hade burit ägg upp för trappan hos pappa som hon tappat och det var bara tre hela kvar *asg* ja undrar hur många det var i kartongen :-)

tok fia.....

hittade bonde emmas blogg i går kväll, skit kul tycker dom är så söta och är riktigt kul att läsa.


idag var vi i tärnsjö, så nu ska vi stycka dom två halva grisarna som ligger ute i bilen.

hejsvejs

Av camilla - 19 februari 2009 18:56

och i morgon ska jag sara och isak gå på stan :-) gissa hur länge sen det var....ska bli skiiiit kul att strosa runt i sala ett par timmar.

sara ska åka till sin pappa och han ska hämta henne där.


sätter in lite bilder.

en på sara hon har ett nytt hårband, emelie kom in så där på klädd i köket och talade om att hon hette Moa en tjej som klär på sej, just så hette hon :-)

sen satte jag in en bild på min systers kanin leo, ja simon vart me i bakrunden, dom går juh lösa ute i stallet än så länge dom två killarna :-) dom har blivit som två hundar.....

sen en bild på min super fina blåa tyska inport hane, titta så han ställer upp sej så tjusigt...syns att han kan det här, provade me mina adnra men dom ser bara ut som rädda harar eller någe:-)

är så stolt över min lille plutt:-)


hejhej

Av camilla - 18 februari 2009 18:27

på mitt nya kök, en sovande nils och en super glad isak.


som faktist vägde 6235g och var 63 lång idag:-)

super lycklig mamma


hejhej

Av camilla - 18 februari 2009 10:40

är juh det värsta nu när kaninerna går i lagårn att vattnet fryser.....får byta ett par gånger om dagen, har redan varit ute två gånger idag.

en annan vaknar juh halv sex-sex varje morgon då lillkillen vaknar.

sen brukar han ha lessnat att mysa i sängen vid sju cirka.

i morse fick jag ligga till halv åtta i allafall.

vi har juh en liten rackar unge här hemma oxå, behöver juh inte nämna namn men hon börjar på E och slutar på melie :-) i morse hade hon hittat båda mobilerna och tagit upp och lagt under sin kudde,tur hon bara ringde hem.

i går hade hon tagit stora cola flaskan...ja hon e för tossig.

i alla fall släppte jag lös barnen in till pappa som fortfarande låg och sov vid nio.

då hade jag fått nog.

själv springer man juh upp ett par gånger om natten oxå så man e ganska trött, om man nu får säga så.


idag ska isak vägas mätas och få första två sprutorna.


hej hej

Ovido - Quiz & Flashcards