Alla inlägg under februari 2009

Av camilla - 17 februari 2009 14:52

idag gick jag för första gången fram till affären, jag har 2 kilometer dit så jag tog tvilling vagnen me nils och isak i och gick, det var mysigt och tog en kvart ca att gå fram.

vart 2 mjölk,bröd och en tidning.

kom inte fram så bra i affären me vagnen så den fick stå när jag gick och hämtade varor och betalade me barnen i.

nu har jag  börjat få ordning i mitt kaninstall me kaninerna.

honorna går själva nu i egna burar.

förhoppnings vis så får jag blåa ungar nu den 1 mars.

väntar me spänning på min tyska inport hane och hona me tyskt blod i sej :-) super fina ungar blir det.....så är man intresserad kan man sätta upp sej på listan.

tar 400kr för en kaninunge (hermelin,blåa)

vill man ha stamtavla tar jag 500kr då är veterinärs kostnaden för märkning inräknad i det.



Av camilla - 16 februari 2009 12:10

ja och nu kan jag inte frotsätta för jag behöver nät.

sen har jag två burar till klara :-) i mitt nya kaninstall.


micke har varit iväg me 7 grisar till slakteriet idag oxå är så skönt......


barnen har fått plats på dagis här hemma i möklinta nu :-) så den 1 april börjar inskolningen, dom tycker det ska bli skit kul :-)

vi ska dela på dom lite, sara ska gå sina 15 timmar a 3tim/dag och sara, daniel och nils ska gå från 9-14 tre dagar i veckan.

sara börjar juh skolan i höst så vi tänkte att hon skulle få börja lite smått att vara själv och gå varje dag så det inte lbir sån omställning sen, och just för att dom är på varandra varje dag så behöver dom nog det.

allt för nu

kram

Av camilla - 15 februari 2009 11:34

idag är mannen iväg me ena grabben som ska vara borta ett tag, *snyft*

isak sover och lika så nils, tjejerna satte jag framför tven en stund.

sen ska vi klä på oss varmt och gå ut är det tänkt, vi ska gå runt och utforska lite.


mina kaninhonor är vrånga och vill inte brunsta = inga kaninungar *suck*

min fina lilla rex gick bort härom dagen, hon var gammal men trodde jag skulle hinna få en kull på henne....men icke....


fick juh ett jätte gulligt halsband av maken igår på 1:åriga bröllpsdagen :-) älksar honom så ....


hejhej

Av camilla - 14 februari 2009 19:49

barnfamilj me fem barn på landet, dom kommer ha tillgång till inne som utevistelse, finns lite andra katter runt omkring oxå.

söker två kattungar, helst nära västmanland,uppsala men även norrtälje hållet.

nån som har ?

får gärna vara lite långhåriga eller något :-)


idag hade vi fint främande och det vart jätte lyckat, tycker jag iallfall :-) fick fina blommor och god choklad :-)


nä nu är jag såååå trött efter dagen så ska slå mej ner i soffan och titta på melodifestivalen.


hejhej

Av camilla - 13 februari 2009 21:45

träffade på första musen i köket nu när jag skulle gå i säng, gissa om jag vart rädd, var juh visserligen under diskbänken men shit höll på skita på mej....ska leta katter i morgon för här hemma blir det två inne katter

hejhej

Av camilla - 13 februari 2009 20:16

i morgon firar jag och mannen 1 år som gifta :-)

så vi har slagit i hopp inflyttings kalaset och att vi firar just det så i morgon får vi lite gäster, jag ska göra smörgåstårta och barnen har bakat chokladbollar, umm blir juh inte så många när dom bakar då dom flesta slinker ner i magen på dom :-) sne har jag gjort lite godis, ska göra  något i morgon oxå.


idag var vi i Tärnsjö och faaaaaaaaaaan va kallt det var drä, längtade hem till mitt hem, barnen tyckte det var kul en stund men sen lessnade dom.

micke tog hand om grisarna lite, dom bor juh kvar där och det är en granne som åker dit oc htar hand om dom, men nästa vecka ska vi väl få hem dom som blir kvar då.

sen tog jag hem mina två sista kaniner jag hade kvar, så nu har jag alla 7 här hemma :-) gjorde en bur idag av en halva av ena foderbordet inne i stallet jag har till kaninerna.

vart så j*a stolt över mej själv :-) så måste ha en dag för mej själv där nere sne och bygga burar :-)


ska kankse börja plugga, det var min kompis tessan som fick mej att värkligen vilja börja på allvar, så ska kolla upp lite på måndag.

skulle juh så gärna vilja bli barnmorska :-)

tänk att få välkomna dessa underbara små barn till världen, det är min stora dröm efter att få bli ko bonde *asg* ja det är faktist sant.


hej så länge

Av camilla - 12 februari 2009 18:51

så idag har vi fått igång datan, en sån tid det ska ta.

ja det har varit en omtumlande vecka, isak hade juh RS viruset och vi var in på akuten på ackis TVÅ gånger och sista gången hade han gått ner 100 gram vad som syndes, men han måste ha gått ner minst 300gram till, ursch vad dålig han var lillprinsen, mådde skit dålitg själv just för att vi fick noll hjälp, ska ALDRIG SÄTTA MIN FOT PÅ DET SKIT SJUKHUSET IGEN!!!!!!!!!!

ursch villket sätt!!


nu har han böjrat äta bra igen och går upp i vikt, är glad och pratig på dagarna villket känns jätte skönt.


STORM TRIVS I MITT NYA HUS :-)

ska ta lite bilder inne sen och sätta in.

nä nu ska jag ta hand om barnen lite, var bara inne en snabbis och kollade lte :-)


kram

Av camilla - 2 februari 2009 12:54

ja i går så fick jag i isak 60 mil välling på hela dagen, han orkade inte äta, så när vi hade lämnat iväg alla barnen dit dom skulle vara så var det bara att bege sej till barn akuten på ackis, han hade problem me andningen och feber oxå vid då så det var inget snack....han fick andas in adrenalin två gånger 30 sek per gång.

det vart bättre och jag fick i honom lite mera mat och han vart piggare.

stackars lillen...det var läskigt faktist.....idag så äter han inte allt för mycket men han är piggare men han har sån förfärlig hosta, så vi får se vad som händer.

sen går han inte upp längre :-( han har gått ner nu när han inte mått så bra, vi fick väga i går och då vägde han 5820g och sist för 3,5 vecka sne på bvc så vägde han 5730g så knappt 100g på 3 veckor är inge bra alls.

så nu blir det välling så fort han piper här hemma.


nu är leffe,pappa och min make iväg me alla möbler till nya gården:-) sen när dom kommer tebax så ska vi äta pizza är det tänkt, har flyttat två kaniner härifrån så har fyra kvar, sen hade jag juh köpt 2 nya blåa som redan var på nya stället.

en tysk inport hane så jävla fin, han är reggad på 94,5 och honan på 96 :-) fatta vad fina dom är :-)

kommer inte blogga på ett tag nu då vi har datan kvar här så länge.

i veckan iallafall.

så ha det bra allihoppa så syns vi snart igen :-)

kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards