Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

semeldagen idag säger mamma

Av camilla - 24 februari 2009 11:56

åhh jag som inte har någe jäst hemma...um..sist jag var i affären här i möklinta så fanns det juh inte där heller....kollade juh i och för sej inte om det fanns torrjäst...


igår var jag helt själv utan något barn i sala, jag träffade en tjej på vuxenutbildningen där för jag vill juh böjra plugga:-)  ska plugga till djurskötare typ på lantbruks skolan....var lite svårt att komma in.

själv hade jag juh inte allt för bra betyg....ska plugga upp matte, svenska, engelska och småföretagande till att böjra me.

och om jag får min distans beviljad så börjar jag den 2 mars.


fixade mej ett låne kort på bibblan, gissa hur länge sen det var man var där...lånade lite böcker, en till maken om svin, men han kunde juh redan allt så först fnös han nog bara åt den, men sen började han läsa och tyckte den nog var intressant för han satt och talade om massa saker :-)

 sen gick jag till coop extra för att handla, vart alldelses tungt....fick stanna typ 17 gånger innan jag kom till buss hålls platsen.

var hemma vid halv fem och då vart barnen glada :-)

sen åt vi taco....mums


idag var jag och fyra av barnen,( alla utom den allra minsta som sov inne) ute på en promenix, jag drog dom alla i pulkan, tur det var halt på vägen för pulkan drog sej själv nästan hela tiden....det bodde rävar i skogen talade emelie om, och dinosarier talade daniel om, så då gick vi på lite fortafe för dom ville vi inte möta...men dom var snälla talade han om då, ja och dom har inga tänder, inga ben och ingen svans sa emelie :-) så hon får bära dom bara.


är så skönt för nu är vattne flaskorna till kanierna inte frusna längre,såååå skönt


nä nu ska jag ut igen.

hejhej

 
 
Emma

Emma

24 februari 2009 12:41

söta dom är hahaha xD

http://emmasfotoo.blogg.se

 
Ingen bild

mams

24 februari 2009 14:16

men stakars dig då, du som var så sugen på semla, jag köpte 2 st var sååååååååå gott, roliga barn:) dom är för söta

 
Emma

Emma

24 februari 2009 17:02

går du aldrig in på min blogg? buhu :(
hihi :)

http://emmasfotoo.blogg.se

 
Fembarnsmorsan

Fembarnsmorsan

24 februari 2009 17:33

Underbar fantasi barn har. Jag lovade dig tips för att få kaninhonorna dräktiga. Ljus! Honornas fertilitet styrs av ljuset. Härma sommaren med många ljustimmar så kommer det funka. Kanske vet du det här redan och det är något annat krux.

Vad har ni för kaniner? Vi hade en hel drös med raser på slutet. Främst dvärgvädur blå.

Lycka till!

/Pilla med fem troll

http://fembarnsmorsan.blogg.se

 
Fembarnsmorsan

Fembarnsmorsan

24 februari 2009 17:37

Vad lustigt! Såg just var ni bor. Där har vi varit och tittat på hus en gång i tiden. Det var några år sen nu, men världen är liten ibland. :) Kanske tur att det inte blev fler fembarnsmammor där med tanke på antalet dagisplatser på en liten ort? :D

http://fembarnsmorsan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 14 december 2010 19:28

inte många dagar kvar nu   TILL JULAFTON.....lääääängtar så innivassen mycket..i går hade barnen lucia firande i skolan, super fina var dom barnen och jätte dukiga, fyra barn hade jag i två olika lucia tåg,tur dom inte var samtidigt....har skaffat me...

Av camilla - 5 december 2010 11:06

känner inte för att göra någe alls fast jag har massor att göra....ska grädda pannkakor strax..sen då till frågan om isak ska sova eller itne idag, nu sov han juh inte i går så han kanske skulle sova en timme idag för annars blir han nog för trött, t...

Av camilla - 5 december 2010 05:19

ja så kallt kan det inte vara ute nu...är juh tilloch med skönt inne  jag har så fruktansvärt ont i ryggen så kan inte sova, var tvungen att gå upp och sträcka lite på mej....skit jobbigt är det.....   söndag idag, det går så fort inte många daga...

Av camilla - 3 december 2010 20:35

ja sitter i soffan och tittar idol med maken...heja olle heja olle heja olle......ollleeeee, olleeeeee   ja jag hejjar juh på olle   hejsvejs ...

Av camilla - 3 december 2010 08:00

värkar som att det har kommit mera snö i natt....vi är väla uppe i -25 grader eller någe här fortfarande...hua nu vill vi ha lite mildare nån dag tack!! sara ska strax iväg till skolan, dagis barnen har en ledig dag idag, det har dom alltid på fred...

Ovido - Quiz & Flashcards