Alla inlägg under december 2008

Av camilla - 16 december 2008 19:42

jag kommer i mina gamla jeans :-)

gud vad skönt så är fyra veckor efter förlossningen _:-)

få böjra känna sej lite fin igen... men några kilo till :-)


hej hej

Av camilla - 16 december 2008 19:41

Av camilla - 16 december 2008 18:29

i en kvart iallafall var vi miljonärer :-)


nu är det vårt :-) idag vart hus köpet klart:-) jag äger en diskmaskin :-) men kan inte använda den än eftersom den står i nya huset :-) inflyttning där den 1 februari.


tror jag får kanin bebisar snart oxå, dom är inte planerade, ja från min sida iallafall :-)

det blir hermeliner och förhoppnings vis någon rex där bland.

vet inte hur långt gångna dom är när det börjar synas men halva tiden ?!

pappan e juh en av mina egna så det är extra kul:-) han har fått namnet svante :-)


nä nu ska jag försöka få isak att sova


hej hej

Av camilla - 15 december 2008 19:42

här kommer lite bilder på lill lillprinsen :-)


Av camilla - 15 december 2008 14:43

nu har jag gjort smör kola.

men tyst säg inget till micke ;-) då har vi inget kvar till jul :-)


barnen gjorde pärl plattor dom ska ge bort i jul:-)


ja på torsdag ska vi iväg när barnen är på dagis och köpa dom första julklapparna.

ja vi tycker om att vara ute så där i sista minuten :-) var lika dant förra året.

men vi har juh inte vetat vad dom ska få.

nu har vi bestämt att dom får en stor lite dyrare jul klapp och sen så blir det något som är lite mindre och en sak som dom ska få öppna på morgonen innan vi bär av till Rimbo.


Emelie:

en dockvagn

dock till behöv

och julklappen hon ska få på morgonen vet vi inte det bestäms på torsdag.


Daniel:

ett garage

bilar

och samma me hans morgon julklapp


Sara:

dock skåp

tillbehör

och samma me hennes morgon julklapp


Nils:

klossar eller lego

något litet till morgonen


Isak:

säng mobil

hoppar över morgon julklapp till honom


hej svejs

Av camilla - 15 december 2008 10:46

satte upp en barnvagsnleksak i vagnen och lag ner Isak, han låg och tittade en stund och sen somnade han :-) har ALDRIG hänt förut:-) han ska få en säng mobil i julklapp.

sålde juh Nisses för bara någon månad sen, ingen av mina barn har tyckt om dom, dom har liksom bara hängt där för syns skull så hade inte tänkt ha någon nu.

men Isak verkar vara en bebis som behöver:-)


snart åker mannen iväg oxå, han ska ha visning på lilla huset och sen åker han till slakteriet.

jag och barnen ska baka lusse bullar.

sen ska dom få pyssla lite och jag ska göra köttbullar, hanns inte me igår då jag gick me Isak presic hela dagen.

men idag ska det bli gjort.

hoppas jag hinner göra smörkola oxå.


hej hej



Av camilla - 14 december 2008 16:39

nu kom sista barnet hem och det är så skönt att veta var jag har alla.

micke är där uppe nu och leker kurra gömma me alla dom blir så glada ja iallfall 5 minuter när någon kommer hem så då är det bara glada lekar en stund :-)


sätter in lite bilder på tomtar och lucior.

sara är tyvärr inte me hon var juh inte hemma.


hej så länge

Av camilla - 14 december 2008 10:00

jaha så har ennu en vecka gått.....nu är det snart juuuuuulafton :-)

idag ska jag göra köttbullar och frysa in och ta me till mamsen på julafton.

vi kommer äta egen julskinka, ska bli lite häftigt :-) hoppas den smakar oxå..

idag kommer både daniel och sara hem, ska bli så otroligt skönt att ha alla under samma tak igen.


gud känns som att jag ligger efter en hel del me sömn måste jag erkänna.

skulle behöva få sova en hel natt nu utan avbrott, men det tar väl ett tag innan det blir så antar jag.


jaha så läser man nu att gömda och asyl och alla dom bökerna inte ska vara sanna, då blir jag lessen.

vad ska man tro, följer bloggen nu som kvinnan som har skrivit "sanningen" bakom bökerna, som ska komma ut nu till jul.

har juh inte läst klart mias systrar än och så har jag helt missat att det finns en bok till, Emma , mias dotter.

det ska tydligen vara en fortsättning på Mias hemlighet.

mycket diskutioner är det på Familjeliv och trådarna stängs en efter en pga person angrepp, villket jag tycker är onödigt.

sen är det en massa tjafs på kvinnans blogg som har skrivit en "sannings" bok.....själv tycker jag det skulle vara så otroligt tragiskt om det nu skulle vara så att dom e påhittade.

följer det som en hök iallafall.


hej hej


Ovido - Quiz & Flashcards