Alla inlägg den 18 juni 2009

Av camilla - 18 juni 2009 20:21

ja i söndags kväll flyttade våra nya grannar från luxenburg in här brövid oss, vi var juh hos min farmor och farfar hela söndagen och dom höll på för fullt när vi kom hem sen senare på kvällen.

lastbilar och deras gamla (eller vad det nu är) bilar, sånna här som låter och är svarta me eldflammor på sidorna.

ja iallfall så skulle micke ha en inne dag i telefonen för det var en del han skulle ringa runt till, jag började måndagen me att jag skulle ringa tandläkaren men telefonen funkade inte, sa till micke och han tycker jag ska kolla vad det är för fel själv så han ryter åt mej att kolla sladdar och allt, jag kollar men allt ser bra ut, sen böjrar isak gnälla så jag tar hand om honom i stället, sen när micke kollar så upptäcker han att våra grannar msåte ha haft ner ledningen, han går över och pratar me dom och kommer till bax och säger att hela stolpen är nere och ledningarna bara hänger, vi ringer till telia och dom ska komma på onsdag då (onsdags) jaha....vi fick åka över till min kompis en bit bort och låna hennes data för micke behövde ett nummer från våran mail så han kunde ringa det iallfall från mobilen, sen har vi varit utan hemtelefon och data sen i måndags då, i dag torsdag kom dom och fixade och vi fick tillbax det :-)


sala komun har gått me på att betala min skolgång som jag vill gå, det är västerås som håller i kursen som är barn och fritid, så nu väntar jag bara klartecken från dom och så börjar jag den 10:e agusti, på min födelsedag :-)


i morgon är det midsommar och vi hoppas på bra väder, det blir go mat me familjen och vi ska slå på stort och äta MASSA godis :-)


vi har blitt bjudna på fest back to the 80´s :-) mina två systrar i norrtälje ska ha en den 18:e juli, ja det skulle juh vara jätte kul, vi får se var vi kan göra av barnen.......


annars har det varit två dagar me fint väder den här veckan så då har vi njutigt.


jag har köpt mej fyra nya kaniner, vet inte om jag hann säga att det vart 2 gotlands kaniner ( honor) och så i går kom det hem två hermeliner me rex anlag, en hona och en hane.

så nu har jag få se nu måste räkna lite bara, 13 kaniner (shit säg inget till micke :-) )som ska bo här hemma och 4 ungar som är till salu.

sara har fått en egen kaninunge en hane som heter molly, gissa om hon är över glad :-)

en brun zobel är det super söt, den minsta i skaran.

jag ska gallra ut lite oxå så det kommer finnas lite hannar till salu så småningom snart ;-)


ja nä nu väntar väl min man på att jag ska komma och hålla honom sälskap.

innan han äter upp all choklad oxå så hej svejs


Ovido - Quiz & Flashcards