Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

blir så arg och lessen

Av camilla - 21 juni 2009 22:10

nu har vi två herrlösa katter här som blitt lämnade.

först dom som bodde här före oss hade en svart hona som dom lämnade, henne såg vi första tiden men så försvann hon, nu är hon tillbax me världens mamma mage och tror hon är tillbax för att lägga ungarna här någonstarns, vad jag och min andra granne pratade om det där att lämna sina katter bara så där, ja och vem har inte lämnat sin han katt nu då som strövar runt.....ja så nu måste jag vinna två katters förtroende och lägger ut massa mat varje dag vill juh inte att dom ska vara själva och inte tas om hand....men det är inte lätt dom är så rädda...tipps tack på hur jag ska göra!!!


maken är ute och slår hö, går väl si då där, har gått jätte bra för det mästa, i går kväll slog han ena vallen och det var en räv som var där och fångade möss, sne när han kom in så var den ena av katterna där och fångade, sen när jag skulle gå och lägga mej så var det en räv, ett rådjur och så katten alla på samma ställe, sen kom det en grävling och sprang rakt över.....senare sen hade det varit två rävar där....ja mycket hände vill jag lova.


väntar nya bebisar här om en tre fyra dagar, ska bli jätte kul för det är första gångs färg för mej att ta fram själv :-)


isak kan sätta sej själv upp nu:-) jätte dukit är han pojken, sen kan han väl så gott som krypa, han tar sej fram iallfall, åt sidan och bakot.

står på tårna och en arm och armbåge.

ja han böjrar bli stor lillen :-)


nä nu ska jag titta på film

hej sve

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

22 juni 2009 12:51

Hoppas helgen har varit skön:) Här har det varit bra. Och just nu är det ännu bättre eftersom solen har kommit fram och värmer så skönt, hoppas även ni har den hos er:)
Ledsen att jag inte har tittat in till dig, men min dator har gått sönder.
Ha nu en toppen bra dag, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 14 december 2010 19:28

inte många dagar kvar nu   TILL JULAFTON.....lääääängtar så innivassen mycket..i går hade barnen lucia firande i skolan, super fina var dom barnen och jätte dukiga, fyra barn hade jag i två olika lucia tåg,tur dom inte var samtidigt....har skaffat me...

Av camilla - 5 december 2010 11:06

känner inte för att göra någe alls fast jag har massor att göra....ska grädda pannkakor strax..sen då till frågan om isak ska sova eller itne idag, nu sov han juh inte i går så han kanske skulle sova en timme idag för annars blir han nog för trött, t...

Av camilla - 5 december 2010 05:19

ja så kallt kan det inte vara ute nu...är juh tilloch med skönt inne  jag har så fruktansvärt ont i ryggen så kan inte sova, var tvungen att gå upp och sträcka lite på mej....skit jobbigt är det.....   söndag idag, det går så fort inte många daga...

Av camilla - 3 december 2010 20:35

ja sitter i soffan och tittar idol med maken...heja olle heja olle heja olle......ollleeeee, olleeeeee   ja jag hejjar juh på olle   hejsvejs ...

Av camilla - 3 december 2010 08:00

värkar som att det har kommit mera snö i natt....vi är väla uppe i -25 grader eller någe här fortfarande...hua nu vill vi ha lite mildare nån dag tack!! sara ska strax iväg till skolan, dagis barnen har en ledig dag idag, det har dom alltid på fred...

Ovido - Quiz & Flashcards