Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

25:e januari 2008

Av camilla - 25 januari 2009 18:07

Ett år sen idag och mins dagen som om den var igår.

micke åkte iväg till jobbet, tror han var i örebro.

jag hade nils hemma som var ca 5 månader och emelie.

dagen flyter på bra och när Nils ligger inne och sover så är Emelie och jag ute och sköter djuren, jag mockade ur en del ur sveas och lillys box, vet att jag inte vart klar.

samtidigt så höll jag på att mala Gris mat.

det var rätt kallt ute och när jag var klar me allt så hade Nils vaknat inne, emelie ville gå in så jag tog in henne och satte Nils i hans gåstol.

så gick jag ut me ett glas fat som jag hade grönsaker i till kaninerna och så skulle jag dra ur sladden till kvarnen.

när jag går in i ladugården så snubblar jag på, ja om jag ska vara ärlig så vet jag inte än i dag.

vet att jag ramlar och tar tag me armarna när jag ramlar framåt, glaset flyger åt alla håll och jag slår i huvudet i en planka.

är uppe på fötterna rätt fort och har lite svindel.

går rätt fort tillbax till huset för det känndes inte bra alls i armarna och inte i huvudet och känns lite svimfärdig.

har väldigt svårt att öppna ytterdörren.

jag får av mej ytterkläderna och har så välldans ont i armen.

kommer in i köket och sätter mej på en köks stol, känner hur det snurrar i huvudet och jag undrar vad som hänt.

får i mej lite vatten.

sen skickar jag ett mess till micke och säger att jag tror jag har brytit ena armen.

den ena kan jag inte röra och den andra känns det bara lite konstigt i.

kan inte lyfta nils så han får sitta i gåstolen.

jag sitter på köks stolen hela tiden.

micke ringer upp och frågar vad jag gjort.

jag säger att jag har ramlat.

kommer inte ihåg vad vi sa så där men sen ringer jag en kompis och ber henne komma över och passa barnen för jag msåte till sjukhuset.

nu var det juh så att barnen dessutom hade vattkoppor och vem vill ha dom då?var rätt orolig över dom och varjag skulle lämna dom, hur jag skulle klara mej till micke kom hem på kvällen.

min vän hade juh barn hon me, men hon kom och hämtade både mej och barnen och så körde hennes man in mej till ackis akutmotagning.

där säger jag att jag tror jag brutit ena armen och att jag är lite öm i den andra.

men den kan jag juh röra.

kommer in till en läkare och han klämmer lite och säger att jag har blod innanför huden på båda armbågarna och att det msåte röntgas...herre gud vad oskönt det var  att röntga ska ni veta.

hade inte fått någon smärtlindring och jag had einte tagit någon hemma.

för då gjorde det ändå inte sååå ont.

nu varje steg jag tog, varje gång jag råkade göra en rörelse me vänster arm var en plåga.

till sist så lyckas dom ta alla bilder me en massa hjälp ska tilläggas.

och jag får träffa läkaren.

ena armbågen har jag en spricka i så det kommer självläka sa han.

du kommer ha llite problem ett tag framöver bara.

den andra är det lite värre me, där har jag kross skador så där behövs operation.

shit va rädd jag vart.

det får bara inte hända.

jag fick smärtstillande och så skulle dom tappa armbågarna på blod...den som itne har gjort det har ingen anning om hur det känns.

ursch för den dagen.

det var en fredag och på söndagen opererade jag min armbåge och fick vara kvar på sjukhus i nästan en vecka. :-(

var rikgit jobbig hemma första tiden, att inte kunna krama mina barn och inte kunna göra något me nils som var så liten.

det gjorde till och me ont när jag lyfte nils t-shirt som jag skulle hänga upp, dne vägde fan inte mycket.

jag kunte inte klä på mej, komma upp eller ner själv i sängen,äta,dricka ,

varje rörelse gjorde oooooooont och gick på smärtsillande som bara den.

ursch för den tiden säger jag bara.

inget jag vill göra om.

inte fören nu ett år senare har jag kunnat börja använda armen som man ska, men har fortfarande så fruktansvärt ont ibland.

är sååå fruktansvärt lycklig över min älskade man som har ställt upp i allt :-) utan honom vet jag inte vad jag hade gjort.

älskar dej min älskling.

puss



ja det var dagen för exakt ett år sen idag ,ville bara berätta om den :-)


hejhej


 
 
micke

micke

25 januari 2009 18:46

Pusspuss tilllbax älskling

http://micke?

 
rosalucia

rosalucia

26 januari 2009 10:07

Ja det var verkligen en riktigt överjävlig dag!!!! Fy sjutton.
Föresten har jag helt missat att ni har gård och djur; har ni det fortfarande?

http://rosalucia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 14 december 2010 19:28

inte många dagar kvar nu   TILL JULAFTON.....lääääängtar så innivassen mycket..i går hade barnen lucia firande i skolan, super fina var dom barnen och jätte dukiga, fyra barn hade jag i två olika lucia tåg,tur dom inte var samtidigt....har skaffat me...

Av camilla - 5 december 2010 11:06

känner inte för att göra någe alls fast jag har massor att göra....ska grädda pannkakor strax..sen då till frågan om isak ska sova eller itne idag, nu sov han juh inte i går så han kanske skulle sova en timme idag för annars blir han nog för trött, t...

Av camilla - 5 december 2010 05:19

ja så kallt kan det inte vara ute nu...är juh tilloch med skönt inne  jag har så fruktansvärt ont i ryggen så kan inte sova, var tvungen att gå upp och sträcka lite på mej....skit jobbigt är det.....   söndag idag, det går så fort inte många daga...

Av camilla - 3 december 2010 20:35

ja sitter i soffan och tittar idol med maken...heja olle heja olle heja olle......ollleeeee, olleeeeee   ja jag hejjar juh på olle   hejsvejs ...

Av camilla - 3 december 2010 08:00

värkar som att det har kommit mera snö i natt....vi är väla uppe i -25 grader eller någe här fortfarande...hua nu vill vi ha lite mildare nån dag tack!! sara ska strax iväg till skolan, dagis barnen har en ledig dag idag, det har dom alltid på fred...

Ovido - Quiz & Flashcards