Alla inlägg den 1 mars 2009

Av camilla - 1 mars 2009 15:32

han vill juh oxå bli av målad ser du väll :-) gör juh som dom andra.

Av camilla - 1 mars 2009 12:02

min syster ella som gifte sej i går me sin david.

barnens blommpinnar som vi gjorde, sara och emelie gjorde tjejer därför har dom blått hår dinosarierna :-)

miras dop present, jag har gjort kortet själv:-)

barnen försöker rita av varandra.


hejhej


Av camilla - 1 mars 2009 11:27

i går så åkte vi till norrtan, det var dax för dop av mira, ja trodde vi :-)

vi kom iväg strax efter 12 och hämtade mormor i rimbo 13:45 barnen var super duktiga, var lite gnälligt sista halvtimmen innan mormor klev in i bilen då vart det nya tag igen, barnen fick en varsin stickad mössa av mormor som vart populära.

väl på markuskyrkan så fick vi träffa hela tjocka släkten och davids oxå villket alltid är lika trevligt.

dopet skulle böjra kl 15:00 och vi var väl där kvart över 2 eller något.

vid kvart i tre börjar vi stäta oss på stolarna, sen kom faddrarna in min syster och ´davids syster me mira, och vi började fundera var ella och david hade tagit vägen, själv vart jag jätte paff när dom sen kom in efter att klockorna hade ringt och ella hade juh en bröllps klänning på sej :-) ja chokad vart jag och ingen visste juh :-) men så fint det var och så roligt, så det vart bröllop först och sen dop:-) ni var så fina allihoppa.

sen vart det fika och barnen var inne i lekrummet me alla leksakerna och lekte me kusinerna, villket alltid är så uppskattat.

mormor skulle juh följa me hem till rimbo sen och det gjorde hon, klockan var stax före sen när vi kom iväg tror jag.

vid halv sju när vi släppte av mormor hemma i rimbo, emelei som brukar bli så lessen när mormor hoppar av hade mormor pratat me innan och sagt att mormor skulle hoppa av tidigare och att hon inte behövde vara lessen, men lite tårar kom det iallfall.

vi kom iväg och då börjar SARA....... det var gnäll och skrik för hon skulle juh hålla mormor i handen, mormor skulle sitta brövid henne, det var FEL färg på mössan hon fått den skulle juh vara blå, det var ingen lapp på mössan och det ska det vara på mössor, sen ville hon vara hemma hon ville inte åka bil...mamma jag vill vara hemma nu, så satt hon och jag förklarade att vi msåte faktist åka bil först en stund för att komma hem.

då kom hon på den smarta iden att ja men vi kan juh SPRINGA hem det går fortare då juh... :-) ja se dessa barn :-)

hon var alldeles trött och somnade sen efter en stund.

när vi kom hem sov alla utom daniel som hade vaknat efter ett tag, vi gick upp me alla i deras sängar och dom somnade allihoppa.


vi tog 3:e musen i går morse och i morse var det dax igen, jag öppnade skåpet som vanligt i morse och kollade och där låg en död mus, fast den satt inte fast i fällan men massa blod var det överallt jag stängde och talade om för min man, jag började plocka fram frukost och lag isak på golvet, sen skulle jag kasta något och öppnar juh skåpet igen, UT KOMMER EN LEVANDE MUS......jag skriker till och sliter åt mej isak som ligger i just den riktningen som musen går.

springer ut ur köket och ropar till maken att han har en levande mus i köket som han får ta hand om, själv går jag ut och smäller igen dörren sätter mej vid barnen vid teven till det är klart, shit vad rädd jag vart......huha....har paxat en eller två kattungar av syster yster, beroende på hur många hon får, hon har juh lovat sina barn att behålla en oxå...:-)


nu håller jag på me lunch och karln är iväg me daniel, han valde mössan han fått av mormor idag FRAMFÖR sin spindermannen mössa och det är stort det ska du veta mamma :-)


vill bara gratta Ella och David till bröllopet och tala om att jag hade så jätte trevligt eller det hade vi hela familjen:-)

det tråkigaste me att bo så långt bort är juh att man missar det roliga som blir in på småtimmarna bara.

kram på er.

Ovido - Quiz & Flashcards