Alla inlägg den 9 mars 2009

Av camilla - 9 mars 2009 17:52

ja jisses ennu en ny vecka påbörjad.

i dag vart det iallafall öppnaförskolan, och det är sååå kul att komma till ett sånt ställe på en sån här liten ort.

iallfall om man kommer me 5 barn:-) idag var vi 11 stycken varav fyra vuxna, när jag kommer me mina barn så dubblar jag alltid anntallet:-) och det är så roligt för dom som har öppnaförskolan blir helt över lyckliga me fem nya barn :-) och vi var sååå vällkomna nästa måndag igen:-)

barnen lekte och togs om hand av Lena som hade det, det vart pyssel,sång och fika bestående av mackor och rån me smör och ost och allt som hör till.

kostade 10kr per vuxen och det är juh helt rimligt.

annars var det en liten tjej som var 15 månader och nils satt och tittade så gulligt på henne hela tiden och log:-)

sen en kille som vart 3 i år.

och sen mina barn :-)

det var super kul värkligen.

det kom in en tjej som går på dagiset som sara går för hon hade hört att sara var där så hon kom och sa hej, dom är lika gamla och kommer gå i samma klass sen oxå:-)

fick reda på att 6 åringarna redan har böjrat gå och hälsa på i skolan där dom ska gå, så sara kommer få det super kul.


sen var det hem och villket väder vi har haft, sol är man juh inte bortskämd me direkt.

det droppar vatten från alla tak och snart är nog all snö borta däruppifrån iallafall.

sen var det ut till fåren me vatten, in och börja me maten, bråka me barn som har varit helt odrägliga nästan efter öppnis, åt och sen ut igen nu är jag helt slut men har ett helt kök att ta hand om.

plus att jag ska baka bröd idag för vi har ingen frukost.

nils ska gå och sova strax så dom andra ska få titta på bolibompa.

sen är det natten för dom me.


hej svejs

Ovido - Quiz & Flashcards