Alla inlägg den 7 mars 2009

Av camilla - 7 mars 2009 11:33

igår vaknade vi som vanligt vid halv sju, låg och drog oss till halv åtta, då fixade vi frukost och sen var jag ute till kaninerna och fåren som änu inte fått några lamm, men attans så tjocka :-) är så mysigt att komma dit för dom väntar värkligen på en :-) ena honan av kaninerna hade tagit sej ur sin bur så nu har jag tre kaniner på golvet :-) är så mysigt det me för dom är me mej hela tiden ut i lagårn och utodrar fåren, sen hoppar dom snällt in igen till sej, hon får gå där ett tag me dom nu, har förstått att det nog inte blir bebbar hos kaninerna för en till våren, nu vill dom iallfall inte prara sej även fast jag tar till mej alla råd och tips jag fått från alla, tack så mycket.

iallafall så klädde vi på oss efter att jag varit ute och åkte in till sala, vi gick till polisen och fixade pass, 400spänn tog dom per pass, attans, för ett jävla plast kort.

sen gick vi runt en liten stund, maken tyckte det inte var allt för kul så vi tog oss till willys för att vecko handla lite, utanför willys lämnade vi först sara till hennes pappa som hade kommit för att hämta henne.

vi gick in och handlade och det vart ny välling för isak, från 4 månader och så köpte jag gröt.

sen åkte vi hem och väl hemma och det hade gått en stund så kom jag juh på att vi inte hade köpt blöjor till nils och det fanns ingen kvar så jag tog isak i vagnen och emelie fick gå så tog vi bussen in till sala, vi åkte hiss och emelie tyckte det var jätte kul, sen talade hon om när hon åte buss me mormor till moa och maja, det var kul tyckte hon.

vi såg tuff tuff tåget.

ja hon tyckte det var jätte kul.

hon fick tre läppglansar som låg i en väska och den går hon runt me vill jag säga:-) sen fick hon lite pyssel och godis.

fast det äter hon först nu idag lördag:-)

vart lite på lindex till mej oxå :-) och ett par byxor och en body till isak.

sen åkte vi hem och var hemma strax för sex, ringde sara för hon hade ringt när jag var borta.

hon pratade me hela familjen här hemma:-) talade om att hon fått en häst,ja inte en riktigt men den lät oxå fick vi höra:-) vi skulle höras idag igen, hon skulle ringa men jag sa att jag ringer i morgon kväll om du inte redan har ringt för att säga god natt, hon ville även att vi skulle höras igen i går kväll men då sa jag att det var för sent och hon nöjde sej väl me det.....

i dag så har jag och emelie och nils städat, barnen tycker det är så kul att hjälpa till så det är lika bra att låta dom göra det:-) nils älskar att damsuga, och sopa, så MORMOR DET ÄR NÅGOT SOM HAN VILL HA NÄR HAN FYLLER ÅR!!

allt som hör till matlagning, MORMOR EN SPIS OXÅ :-) och tillbehör till.


sen det slår ALDRIG fel, inatt har isak haft en jätte bra natt, somnade väl vid 8 i går kväll och vaknade tre inatt,

självfallet är det något annat barn som ska vakna då, inatt vaknade nils förs och vet inte vad klockan var men itne allt för mycket, då fick han välling sen vankade han 00:20 igen och fick välling sen 02:10 fick välling sammanlagt fick han 450ml i natt, sen vaknade då isak vid tre och då fick jag sitta vid sängen och ge han välling sen somnade 05:30 sen vaknade emelie halv sju och jag gick upp helt död sen kl halv 8 och fixade frukost.

det är så typiskt.

isak fick gröt idag gick väl så där, nu ska han få det på morgonen till att böjra me.

hejhej

Ovido - Quiz & Flashcards