Alla inlägg den 18 februari 2010

Av camilla - 18 februari 2010 18:56

var lite kul faktist, dels så är det ett helt nytt sjukhus för mej den här gången och kan säga att än så länge så har jag bara positivt att säga, vart så väl omhändertagen i västerås....


ja jag ringde väl vid tio i morse tror jag och förklarade att jag har haft sån mensvärk nu andra dagen idag som inte vill släppa, hon frågade om jag hade sammandragningar men jag sa att ja visst magen kan bli hård men inget som kommer så där jätte ofta, hon ville att jag skulle komma in på en koll skulle få kolla sammandragningar och sen skulle vi få kolla tappen så det inte hände något där....hon frågade hur lång tid det skulle ta för mej och jag sa att jag var tvungen att ta bussen så jag vet inte säkert, hon skrev att jag skulle komma så småningom.

ja strax efter ett var jag där och så fort jag kom in så frågade dom om det var jag som skulle komma med bussen?

ja det är jag sa jag, då andades dom ut för dom trodde dom skulle ringa från bussbolaget och säga att jag höll på föda barn på bussen och dom skulle få komma och hämta   

fick gå in på ett rum och ligga och göra en kurva, man får höra det underbara hjärtat och så hålls sammandragningarna koll på, var inga sånna villket juh var jätte skönt.

fick vänta en stund och så kom läkaren  och vi böt rum, hon och jag pratade en stund och jag fick tala om vad som hänt hur det gjorde ont och så vidare, hon började med att känna på magen, sen bad hon mej sitta upp så hon fick känna på njurnarna, har aldrig hänt att någon gjort det på mej förut, men var öm över höver njure, det var både normalt och inte, kallades för njuruppluckring om jag inte minns helt fel, sen gjorde hon ett vanligt ultraljud och jag fick se våran lilla krabat igen hur mysigt är inte det, vinkade gjorde h*n jag frågade om hon såg någon snopp eller inte, vi kollade hon kunde inte se och sa att jag håller det tyst för det är så svårt tyckte hon, men själv msåte jag säga att jag tror mera nu på att det är en tjej, efter att ha sett två pojkar och dom är såååå självklara med sina snoppar där inne och jag såg ingen snopp alls idag, men vi får se   

ja det såg bra ut med bebis, hon gjorde även ett vaginalt ultra för att kolla livmodertappen, vi mätte den till 4,75cm och det var helt normalt för tiden jag var i, hon sa att hade den varit 3cm och mindre så hade jag dragit öronen bakot ....hon kände även på den men den var normal....så allt bra så långt, vi hade pratat om att jag skulle lämna kissprov för när jag var hos min BM för ca en månad sen så visade det bakterier på stickan men inte när vi skickade in det på odling?!

så fick lämna det nu och det gav en MASSA utslag, så läkaren skrev ut antibiotika villket känns jätte skönt, urinvägs infektion kan juh göra ganska stor skada både på mej själv och bebis om man inte gör något åt det....ja sen det där med njuren då, jo jag fick lämna två rör med blod, dom skulle kolla värdena på den och så sänkan, så är det något med det så skulle dom höra av sej i nästa vecka, annars var det inget....så vi får väl se då, nu väntar jag på att det onda ska försvinna, men får väl äta antibiotika några dagar innan det märks.....


ja GRATTIS tessan och man till Tristan   som kom till världen i går   


nu väntar jag på att maken ska komma hem me massa snask.....


hejsvejs 

Ovido - Quiz & Flashcards