Alla inlägg den 21 februari 2010

Av camilla - 21 februari 2010 20:32

som halva taket rasade in på i helgen.

det var utställning och hoppning.

ett flertal kaniner var döda eller avlivades på plats, många eller mera än helften var lösa och fick fångas in av brandkår....ursch vad hemskt...tänk vad all snö kan göra....tur i oturen så hände det sent på kväll/natten då det inte var någon menniska inne i lokalen.

än har dom väl inte fått fram den delen där det var som värst men följer på kaninnet nu för att se...vet juh själv en massa bra uppfödare som hade sina finaste kaniner där, även uppfödare jag själv köpt kaniner av....läste att nån hade haft med sej 17 och hittat en vid liv, jätte många sånt..nån åkte hem med 10 kaniner minder, en hittad död och 7 med sej hem...ja ursch vad hemskt, hoppas på att ingen kanin fick ligga och lida utan att det gick fort, nån hade blitt kastrerad och det msåte juh ha kännts, den tog dom bort, det var en belgisk jätte.

ja sen var det många som parade sej och hade trevligt oxå.....


vi är juh ganska oroliga över vårat tak här hemma i möklinta, specielt lagårnds taket, jag är juh där inne en stund varje dag eftersom jag har mina får där, sen har juh maken grismaten där inne som han msåte in och hämta, här juh en meter snö på vissa ställen där uppe, skit läskigt, och man läser överallt nu att tak rasar in inte kul alls....bara man själv inte är där inne.....


nu är vi äntligen hela familjen igen, känns så bra att ha alla barnen under samma tak, så man vet att dom mår bra!!


har städat nu som en dåre i två dagar på övervåningen, vart en låda i varje rum med leksaker kvar, så får dom ha det nu tills deras rum är någolunda klara....sara och emelie msåte vi dela på OMEDELBART för det håller INTE att ha dom två i samma rum när dom ska sova, man blir juh knäpp, dom lag sej 7 och nu är kl 8:40 dom är vakna än, så i morgon kommer det vara en trött 6 åring här hemma på morgonen och vi vet juh hur det blir då...hua...måste sova frö att orka med morgonen i morgon tror jag...


väntar på maken som körde iväg 3 grisar till söderbärke slakteri, ursch för väglaget nu, han skulle vara hemma vid 9:30 ikväll trodde han


nä nu ska jag sätta mej och titta på tv, och ÄNTLIGEN så tror jag det är tyst där uppe nu....håller tummarna



hejsvejs

Ovido - Quiz & Flashcards