Alla inlägg under januari 2009

Av camilla - 23 januari 2009 18:42

idag åkte sara till Elvis och kommer tillbax på söndag.


Daniel var hos doktorn idag och han hade öron inflamation stackarn, men nu ska det väl bli bättre då när han fått hjälp för det.....


vi andra var ute på promenad när dom var i väg till östervåla och vårdcentralen.

hade båda katterna efter oss oxå, msåte se ganska kul ut en hel familj me två kattre ute och går, men det är så läskigt tur man bor på landsorten, för dom är itne bil rädda och går mitt på vägen båda två och sitter typ bara stilla och tvättar sej när det kommer en bil och vi stannar,så man får gå ut och ta bort dom.

vi hade tur idag och mötte ingen bil.


hejhej

Av camilla - 22 januari 2009 20:39

ja nästan iallfall :-)

barnen vaknade på bra humör idag, vi har ritat, gjort pärlplattor sprungit runt som tokar hela familjen, pappa gömde sej och barnen sprang runt och letade och så hoppade han fram och buade :-) barnen hoppade flera meter *hihi* och så springer dom iväg och skrattar.

igen igen igen :-)

sne ikväll tittade vi på Gustav 2,jag skrattade nog lite mera än barnen *hihi

men det tyckte dom var riktigt bra.


daniel ska till farbror doktorn i morgon igen, han har ont när han kissar så han ska få kissa i potta i morgon och lämna till doktorn så får vi se vad det kan vara.


nu längtar dom till vi flyttar :-) dom vet att dom ska få sina julklappar som vi lagt udnan...och så sa jag idag att dom skulle få en varsin spegel i sina rum, gud emelie höll på ramla av stolen och vart alldeles till sej :-) hon tycker det är så kul.

hon kommer bli mode drottinigen här hemma, sara blir grisbonden :-) det tycker hon är roligast, följa me pappa micke ut och skära i grisar *hihi*

hon ärinte rädd för lite smuts under naglarna itne....



allt för idag



Av camilla - 22 januari 2009 12:49

somnade nio igår kväll och vaknade halv sex i morse, gud villken natt sömn jag fick då kan man juh tycka...mmm visst.

Daniel har en så förfärlig hosta igen nu och jag har legat vaken större delen av natten och lyssnat på honom.

har låtit micke gå upp till honom när han har ropat.

nils vaknade två gånger inatt.

och så har Leo min kanin hållit på i natt så jag har hört massa ljud och har inte sovit mycket alls.

men hoppas på att han sover så om nätterna nu :-)


nu håller jag på me lunch och stor städar köket.

*hua*

Av camilla - 21 januari 2009 11:47

är inte kul alls att ge eller göra något skoj me dom.

dom har bara sönder bråkar, slåss, rivs och bitts.

leksaker sönderrivna böcker, som jag har haft högt upp på hyllan sen dom var små ligger på golvet sönderrivna nu, är sååå tråkit.

dom kan absolut inte leka me sakerna.

ska bara plocks sönder.

dom har tråkit säger dom, varför kan dom inte vara som andra barn och LEKA me sina saker.

nä det ska bara springas runt och kasta saker.

ursch inge kul alls är det.

kommer juh aldrig kunna h fina rum till dom om dom bara ska ha sönder hela tiden.


vad gör man?

är sååå less!!!

ska bara hänga mamam och pappa i byxorna hela dagarna!!

inte ett skvatt kan dom själva!

vart ett klago inlägg idag bara, men är värkligen så trött på allt bråk och skrik.


Av camilla - 20 januari 2009 18:41

på ungnen idag när jag skulle ta ur bröden, så nu har jag värsta märket på handleden.....


nils har börjat intressera sej för pottan, så han har suttit ett par gånger faktist, ja har juh itne kommit något men alltid något när han är intresserad så snart så:-) duktig min lilla prins :-) mellan prinsen......


isak fortsätter me att äta och sova typ, kan vara vaken en timmme eller så men sen sover han bara :-) är så skönt.


i morse tog jag sovmorgon utan barn till kl 10 lämnade över alla fem på micke för var tvungen att sova lite.

var rikgit skönt.

tack älskling.


barnen var ute och gjorde snögubbar idag, nä förlåt dom gjorde dinosaurier, farliga sånna som vart nerslagna av tre barn sen :-) ja dom är tossiga dom små liven.

nils kröp runt nästan hela tiden, han har lite svårt att gå i mycket snö :-)

sen kom dom in blöta och alldeles rödblommiga.


vi ska åka till Lefkas-Nidri.

micke beställde även en bil idag så vi ska ut och åka lite oxå är det tänkt :-)


Den 2 kommer min pappa och min farbror hit och ska hjälpa oss att flytta :-) har juh lånat ut alla barnen utom den minsta, han får vara me och flytta.

pappa ringde även idag och frågade om vi villle ha farmors stora liggande frys, farmor hade frågat pappa om vi ville.

dom hade tydligen lagt nytt golv i köket så dom skulle inte ha den, så den tog vi gladeligen emot.

ursch nu var det länge sen vi var där oxå så dit blir det en resa till i vår nu.

till farmor och farfar.


pratas MYCKET traktor här hemma :-) mannen saknar sin traktor och letar för fullt och vill åka land och rike typ runt för att hitt just den som passar honom, :-) sa till honom idag och frågade hur han skulle göra sen då när han har sin traktor, då kan han juh inte titta på andra ;-) elle kan kan han juh men får inte köpa nån mera då :-)


vill försöka få fram till min kära älskade make att jag så hemskt gärna skulle vilja spara en av linderöds kultingarna som är min :-) dom är juh så fina, har inte sagt någe men han läser juh det här nu :-)

jag kan juh ha en box i ladugården :-) till just henne brövid mina kor :-)


nä nu vet jag inte vad jag ska skriva mera

hejhej

jo lägger in två bilder på dom två minsta.

ena är nils på pottan :-)

Av camilla - 19 januari 2009 18:00

har haft ont i huvudet typ halva dagen, så har inte gjort så mycket.

städat och plockat lite bara.


JA, emma jag ska ha en belgisk Jätte tänkte döpa henne efter dej *asg*


hej hej

Av camilla - 18 januari 2009 21:19

min lillebror blir juh 20år idag :-) lillskiten *asg* hoppas du haft en underbar dag.


kramizz

Av camilla - 18 januari 2009 21:18

ser det ut som att det blir oxå :-) hon som jag fick hermelinerna av hade juh två ungar på 5 veckor som var järngråa, skit söta, och mamman var sååå häftig:-)

*men vi talar tyst om det* ;-)


hejhej

Ovido - Quiz & Flashcards